سبک زندگی

اشتباهاتی که خانه شمارا ارزان نشان میدهد

فرش کوچک

متخصصان طراحی داخلی معتقدند که انتخاب فرش با ابعاد نامناسب می‌تواند یک اتاق را به طور ناگهانی غیرجذاب کند. مارلاینا تیچ، یک طراح داخلی، می‌افزاید: «استفاده از یک فرش کوچک برای یک اتاق نشیمن کوچک، اتاق را از تناسب طراحی خارج می‌کند و ممکن است فکر کنید نمی‌توانید یک فرش با اندازه مناسب برای خود پیدا کنید». برک، یک طراح داخلی، یک آزمایش ساده پیشنهاد می‌دهد تا بررسی کنید که فرش شما مناسب است یا خیر: “اطمینان حاصل کنید که فرش با همه قسمت‌های مبلمان اتاق ارتباط داشته باشد تا یک هماهنگی در مقیاس اتاق ایجاد شود.”

راه حل: خوشبختانه، نیازی نیست که از فرش کوچک خود دست بکشید. تیچ می‌پیشنهاد می‌دهد که راه حل لایه‌بندی استفاده شود. او توضیح می‌دهد: «اگر مشتری یک فرش کوچک دارد که دوست دارد، اما برای فضای کوچک است، یک راه حل مناسب این است که یک فرش بزرگ‌تر را زیر فرش کوچک‌تر قرار دهید. این کار نه تنها باعث می‌شود که فرش کوچک بیشتر برجسته شود، بلکه به هماهنگی و تعادل در اتاق کمک می‌کند و مقیاس مناسبی ایجاد می‌کند.”

مبل های پر شده

یک مبل با کیفیت از اولین نکاتی است که کارشناسان طراحی داخلی هنگام ورود به منزل شما توجه می‌کنند و می‌تواند فوراً جلب نظرشان شود. کریستین مارکاتوس لو، یک طراح داخلی، تاکید دارد: «سرمایه‌گذاری در یک مبل با کیفیت، به ویژه اگر خانواده دارید، بسیار مهم است. یک مبل ارزان قیمت به خوبی پوشیده نخواهد شد و در زمان کوتاهی از سن واقعی خود بیشتر به نظر می‌رسد». برک نیز به این نکته اشاره می‌کند و از مبلمان قدیمی با طرح‌های گل ختمی هشدار می‌دهد: “اگر با مبلمان قدیمی که شکل گل ختمی دارد، ساکن هستید، بهتر است فکر کنید که اتاق نشیمن خود را تازه کنید.”

راه‌حل: اگر هنوز به خرید مبل فکر می‌کنید، مارکاتوس پیشنهاد می‌کند: «پارچه‌ای با کیفیت و مستحکم را انتخاب کنید که هم مجلل و هم با دوام باشد». اگر می‌خواهید قطعه‌ای موجود را جلوه بدهید، از کوسن‌های با رنگ‌ها و بافت‌های مختلف و به صورت لایه‌بندی استفاده کنید تا ظاهری جذاب و متنوع به اتاق دهید.

لوازم حمام تاریخ دار

برک در مورد لوازم جانبی قدیمی مانند روکش درب و فرش توالت می‌گوید: «این موارد از بزرگ‌ترین نکاتی است که من همیشه به آن اشاره می‌کنم. شما نمی‌بینید که این محصولات در فروشگاه‌های گرانقیمت به فروش می‌رسند، اما آنها نه تنها بهداشتی نیستند بلکه ظاهر آنها نیز ناخوشایند است – مانند فرش‌های نامناسب که به توالت‌ها نمی‌پردازند!»

راه‌حل: لوازم حمام می‌توانند مکان مناسبی برای جمع‌آوری باکتری‌ها باشند، پس مهم است که آنها را به‌روز نگه دارید و به طور منظم تمیز کنید. خوشبختانه، تعویض آنها هزینه زیادی ندارد. برک پیشنهاد می‌دهد فرش توالت قدیمی خود را با یک فرش مستطیلی و با بافت صاف جایگزین کنید و آن را در محل مناسبی در حمام قرار دهید، مانند جلوی سینک یا در مسیر خروج از حمام.

سخت افزار سهام

اگر از هک‌های IKEA چیزی یاد گرفته‌ایم، آن این است که با به‌روزرسانی سخت‌افزار می‌توان اتاق یا فضایی از منزل را به شکلی جدید و جذاب تغییر داد. طراح معتبر لیزا آدامز از LA Closet Design توصیه می‌کند که این یک راه ساده و اقتصادی برای به دست آوردن طراحی و شکل A-lister است.

راه‌حل: اگر کمدها یا میز خواب شما هنوز با سخت‌افزار موجود خود می‌باشند، حالا زمان آن رسیده است که آنها را به‌روز کنید. آدامز توصیه می‌کند: «کشوها و دستگیره‌های در را با موارد تزئینی و با کیفیت بالاتر جایگزین کنید، این تغییرات کوچک می‌تواند به شکل چشم‌گیری ظاهر کلی کمد یا میز خواب را بهبود بخشد و جلوه‌ای مدرن‌تر به آنها بدهد.

لوازم جانبی خیلی زیاد

اکسسوری‌های با طراحی دقیق می‌توانند به منزل شما شخصیت و جذابیت بیافزایند، اما اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد، ممکن است اتاق یا فضای شما آشفته به نظر برسد. Teich توضیح می‌دهد: “برای من یک ناراحتی بزرگ ایجاد می‌شود وقتی یک اتاق پر از لوازم جانبی است، حتی اگر آنها گران‌قیمت باشند، به من احساس ارزانی می‌دهد.” “لوازم جانبی باید با دقت گروه‌بندی شوند تا یک ظاهر هماهنگ و دلپذیر ایجاد شود، چه روی میز کوکتل، بوفه یا قفسه کتاب باشد.” قاعده‌ی طلا: کمتر بیشتر است.

راه‌حل: بهترین راه برای ایجاد یک ظاهر منظم و جذاب، شروع با یک فضای خالی است. Teich توصیه می‌کند: «تمام لوازم جانبی را جمع کرده و آنها را از اتاق خارج کنید، سپس با چشم‌های تازه به فضا نگاه کنید و نقاطی را انتخاب کنید که اکسسوری‌ها بیشترین تأثیر را داشته باشند و بتوانند احساس یکپارچگی را ایجاد کنند». او پیشنهاد می‌کند که لوازم جانبی را بر اساس ارتفاع‌ها و اندازه‌های مختلف گروه‌بندی کنید، اقلام کوچک را روی سینی‌ها قرار دهید و «از آینه‌ها یا اشیاء فلزی برای افزودن لمس‌های جذاب به ترکیبات خود استفاده کنید».

چوب لباسی نامتناسب

البته، مشتریان معروفی مانند تایرا بنکس و برد گورسکی با بودجه‌های بزرگ، خانه‌های بسیار مجلل دارند. اما لیزا آدامز می‌گوید که برای افرادی که مایل به ارتقاء یک کمد هستند، راه‌هایی هم وجود دارد: تغییر آویزها. از جاذب‌های چوبی نامناسب یا سیم‌های باقی‌مانده از خشک‌کن اتاق خواب خود دوری کنید.

راه‌حل: بهتر است آویزهای پلاستیکی و سیمی را کنار بگذارید. آدامز توصیه می‌کند: «همه جاذب‌های چوبی را تغییر دهید تا یک رنگ و سبک یکنواخت داشته باشید. همچنین برای ایجاد نظم در فضا، آویزهایی با رنگ یا سبک متفاوت برای قسمت‌های بالا و پایین کمد انتخاب کنید. این تغییرات کوچک می‌تواند به شکل چشم‌گیری ظاهر کلی کمد شما را بهبود بخشد و آن را مدرن‌تر و مرتب‌تر نمایان سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا