متفرقه

ویژگی های حافظه و باتری گوشی هوشمند که باید بشناسید

ظرفیت ذخیره سازی

ظرفیت ذخیره سازی، اکثر دستگاه های امروزی با 64 یا 128 گیگابایت حافظه پایه عرضه می شوند. اگر فردی هستید که عکس‌ها و ویدیوهای زیادی می‌گیرید یا فقط یک کتابخانه بزرگ برنامه دارید، حداقل 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی پایه چیزی است که توصیه می‌کنیم. بهترین راه برای فهمیدن اینکه چقدر نیاز دارید این است که به مقدار داده ای که در حال حاضر روی تلفن خود دارید نگاه کنید. برخی ممکن است مجبور شوند 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا حتی بیشتر را انتخاب کنند. این بستگی به شخص دارد.

اما با دقت انتخاب کنید زیرا اکثر تلفن های امروزی از حافظه قابل ارتقا پشتیبانی نمی کنند. با این حال، شما همچنین می توانید از فضای ذخیره سازی ابری مانند Google Drive و Photos برای تصاویر، اسناد و سایر داده های خود استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که گوگل تنها 15 گیگابایت فضا را به صورت رایگان ارائه می دهد.

کوالکام پادشاه SoC ها، به خصوص در بازار پریمیوم است.

روی SoC، این چیزی است که تعیین می کند دستگاه شما چقدر خوب کار می کند. SoC های میان رده مانند Qualcomm Snapdragon 765G در ارائه تجربه ای روان و کاهش هزینه ها عالی هستند. این چیپست ها عملکرد قابل اعتمادی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد اکثر برنامه ها و بازی ها را به خوبی اجرا کنید.

یک SoC پرچمدار مانند Snapdragon 8 Gen 1 به شما امکان می دهد قابلیت های تلفن هوشمند خود را گسترش دهید، مانند امکان ضبط ویدیوی 8K و مشاهده محتوای HDR. همچنین می تواند عکاسی محاسباتی پیشرفته و سخت ترین بازی های اندروید را انجام دهد. به طور کلی، داشتن یک تراشه پرچم‌دار در گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود کارهای روزمره بسیار راحت‌تر به نظر برسند و به شما فرصت بیشتری برای انجام کارهای فشرده‌تر در خط می‌دهد.

بسیاری از گوشی های پرچمدار دارای چیپست های پرچمدار هستند. اسنپدراگون 800 کوالکام و سری نسل 1 جدید آن عمدتاً تمام گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار را که می‌بینید، قدرت می‌دهند، اما اخیراً این روند در میان شرکت‌ها به وجود آمده است که سیلیکون خود را برای ادغام بهتر تجربیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود ایجاد کنند. سامسونگ تراشه‌های اگزینوس خود را گسترش داد تا عملکرد گرافیکی بهتری داشته باشد، و گوگل سال گذشته با تراشه Tensor سفارشی خود که به سری پیکسل 6 نیرو می‌داد وارد شد. تراشه های سامسونگ و گوگل هر دو کار را انجام می دهند، اما اسنپدراگون هنوز هم در مورد SoC ها پادشاه است.

اگر یک کاربر معمولی گوشی‌های هوشمند هستید، به احتمال زیاد گزینه‌های میان‌رده قدرت زیادی برای نیازهایتان به شما می‌دهند و در این فرآیند به شما اجازه می‌دهند در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. سری های 600 و 700 کوالکام و تراشه های هلیو مدیاتک در بسیاری از دستگاه های میان رده و مقرون به صرفه یافت می شوند. این تراشه‌ها برای استفاده روزمره به خوبی بهینه‌سازی شده‌اند، اما ویژگی‌های فانتزی‌تری مانند ضبط ویدیو با وضوح بالاتر یا بازی‌های سریع‌تر را از دست خواهید داد. مدیاتک همچنین دارای چند تراشه رده بالا با نام تجاری Dimensity خود است، اگرچه کوالکام هنوز در بازار پریمیوم پادشاه است.

باتری

انتخاب دستگاهی با تجربه باتری خوب به این معنی است که می توانید حتی زمانی که از پریز دیواری دور هستید به تلفن هوشمند خود اعتماد کنید. دستگاهی که از باتری خوبی برخوردار باشد به این معنی است که تلفن به طور مداوم تقریباً یا در طول یک روز استفاده کامل دوام می آورد، اما همچنین می تواند به طور قابل اعتماد و سریع شارژ شود.

وقتی به ظرفیت باتری نگاه می کنیم، گوشی های بزرگتر باتری های بزرگ تری را به شما می دهند، اما بهینه سازی باتری نیز عامل مهمی است که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آیفون 13 اپل عملکرد باتری فوق‌العاده قابل اعتمادی دارد در حالی که سلول‌های کوچک‌تری نسبت به گوشی‌های رقیب دارد. این به چیپست کم مصرف A15 Bionic دستگاه مربوط می شود که دستگاه را قادر می سازد تا زمانی که دوام می آورد. عوامل دیگری مانند داشتن صفحه نمایش OLED کم مصرف با نرخ تازه سازی 60 هرتز نیز باعث عمر طولانی باتری آیفون می شود. به طور کلی، باتری های بزرگتر بهتر هستند (بدیهی است)، اما اگر عمر باتری عامل مهمی در تصمیم خرید شما است، به فاکتورهای دیگری مانند وضوح صفحه نمایش، نرخ تازه سازی و بهینه سازی پردازنده توجه کنید. اینجا را بخوانید تا با باتری گوشی ها بیشتر آشنا شوید.

جدا از ظرفیت باتری، ارزیابی عملکرد باتری دستگاه در زندگی واقعی دشوار است. توصیه می‌کنیم بررسی‌ها یا راهنمای مقایسه دستگاه‌های مورد علاقه‌تان را بخوانید تا احساس بهتری نسبت به اینکه کدام دستگاه بهترین عملکرد باتری را برای استفاده شما ارائه می‌دهد، داشته باشید.

سرعت شارژ و ویژگی‌های مربوط به شارژ نیز مواردی هستند که باید هنگام بررسی تجربه باتری در نظر گرفته شوند. بسیاری از گوشی‌های محبوب مانند گوشی‌های آیفون 13 اپل، سری گلکسی اس 22 سامسونگ و سری پیکسل 6 گوگل، همگی در محدوده 20 تا 30 وات شارژ می‌شوند که برای شارژ سریع است. با این حال، شرکت‌های دیگری مانند Oppo و OnePlus از دستگاه‌هایی پشتیبانی می‌کنند که می‌توانند تا 60 و 80 وات بالا بروند، که می‌توانند دستگاه را در کمتر از نیم ساعت به شارژ کامل برسانند. برای مرجع، زمان شارژ در پیکسل 6 پرو حدود 111 دقیقه یا تقریباً دو ساعت است.

دستگاه‌های رده پایین‌تر معمولاً سرعت شارژ پایین‌تری دارند، اما واقعاً به برند بستگی دارد. Nord 2 OnePlus از پلتفرم Warp Charge 65 این شرکت پشتیبانی می کند که به دستگاه اجازه می دهد در کمتر از یک ساعت کامل شارژ شود. بسته به استفاده شما، داشتن دستگاهی که می تواند به سرعت شارژ شود، ممکن است مزیتی باشد که باید به آن توجه کنید، هرچند به خاطر داشته باشید که شارژ سریعتر ممکن است باتری شما را به مرور زمان خراب کند.

تأثیر اپلیکیشن ها بر باتری گوشی

اپلیکیشن‌های بازی امروزه به یکی از اصلی‌ترین عوامل مصرف باتری در دستگاه‌های هوشمند تبدیل شده‌اند. این ارتباط از طریق چند عامل مختلف برقرار می‌شود. اولاً، گرافیک بالا و پردازش سنگین در بازی‌های مدرن نیاز به منابع بسیاری از باتری دارند. ثانیاً، استفاده مداوم از ویبره و صداهای بازی نیز باتری را به سرعت تخلیه می‌کند. علاوه بر این، برخی از اپلیکیشن‌های بازی از اتصالات اینترنتی برای برقراری ارتباط با سرورهای خود استفاده می‌کنند که نیاز به انرژی بیشتری دارد. برای بهینه‌سازی مصرف باتری در این حالت‌ها، توسعه‌دهندگان معمولاً بهینه‌سازی‌هایی را انجام می‌دهند که شامل کاهش کیفیت گرافیک، محدود کردن فعالیت‌های پس‌زمینه و کنترل مصرف ویبره و صداها می‌شود. با این وجود، مصرف باتری همچنان یکی از چالش‌های مهمی است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بازی با آن مواجه هستند.منبع

نکاتی در مورد گوشی های هوشمند:

  1. درصد عظیمی از گوشی های هوشمند در برابر آب مقاوم هستند.
  2. مهم ترین نکته هنگام خرید گوشی های هوشمند در نظر گرفتن ابعداد آن است.
  3. به جنس بدنه ی گوشی مورد نظر دقت کنید.
  4. با توجه به رشد تکنولوژی کیفیت دوربین های گوشی های هوشمند رو به افزایش است.
  5. هنگام خرید انتخاب یک برند معتبر و با سابقه بسییار قابل اهمیت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا