متفرقه

دو سرویس پخش موسیقی و فیلم و سریال محبوب در 2022

دیزر

در سال 2017، Deezer اولین سرویس پخش موسیقی بود که تولد 10 سالگی خود را جشن گرفت. مانند هر جوانی مهم، شرکت فرانسوی با تبدیل سال 2017 به سال تغییرات بزرگ جشن گرفت. این رتبه بندی با کیفیت CD خود را تغییر داد و نام و قیمت جدیدی به آن داد و آن را در برنامه ها و پلتفرم های بیشتری در دسترس قرار داد.

به سرعت به سال 2022 برسید، و در حالی که Deezer با شریک پخش جریانی با وضوح بالا، MQA همکاری کرده است، هنوز هیچ نشانه‌ای از جریان‌های صوتی با وضوح بالا در Deezer وجود ندارد – فقط کیفیت CD 16 بیتی که از آن به عنوان وفاداری بالا یاد می‌شود. این آن را در مقایسه با موسیقی با وضوح بالا که در Tidal و Qobuz خواهید یافت، در یک نقطه ضعف قرار می دهد. در همین حال، اشتراک اصلی آن، بدون HiFi، در مورد همه جا، کشف و ارائه، فقط یک سبیل از Spotify فاصله دارد. در دیزر می توانید موسیقی های فیلم ها و سریال های مختلف از جمله ترکی، کره ای و .. را پیدا کنید.

طرح Premium تک کاربر آن 12 پوند در ماه هزینه دارد، در حالی که یک ردیف خانوادگی با قیمت 18 پوند در ماه، 6 حساب مختلف ارائه می دهد. اگر یک سال کامل را پیش پرداخت کنید، هزینه یک حساب منفرد 25٪ کاهش می یابد و فقط 9 پوند در ماه است.

Deezer همچنین اولین سرویس استریم بود که آهنگ‌های 360 Reality Audio را ارائه کرد، یک فرمت فراگیر که کمی شبیه Dolby Atmos است، اما مخصوصاً برای موسیقی پخش‌شده. این یک افزودنی خوب است، اما Deezer از آن زمان به بعد توسط Tidal و Amazon Music HD ملحق شده است و آن را دیگر یک پیشنهاد منحصر به فرد نیست.

خوشبختانه، کاتالوگ گسترده Deezer، پشتیبانی گسترده از دستگاه، رابط کاربر پسند و محتوای غیرموسیقی مناسب، پایه‌های خدماتی را می‌سازد که همچنان می‌تواند با بهترین‌ها رقابت کند. و اگر می خواهید ابتدا آن را امتحان کنید، یک سطح رایگان وجود دارد.

Qobuz

Qobuz ممکن است شناخته شده ترین سرویس استریم نباشد، اما مسلماً از نظر کیفیت فایل پیشرفته ترین است. لایه Studio Sublime آن به کاربران امکان دسترسی به جریان‌های FLAC در 24 بیت و حداکثر 192 کیلوهرتز و همچنین تخفیف تا 60 درصد برای دانلودهای با وضوح بالا را می‌دهد. با این حال، فقط به عنوان اشتراک سالانه 180 پوند برای یک کاربر انفرادی، 275.88 پوند برای دو نفر که در یک آدرس زندگی می کنند (طرح Duo) یا 350 پوند برای حداکثر شش حساب در یک آدرس (طرح خانواده) در دسترس است.

در زیر این ردیف، ردیف استودیو پریمیر با وضوح بالا قرار دارد که دانلودهای با تخفیف ارائه نمی دهد، اما به صورت یکبار پرداخت ماهانه بدون تعهد 13 پوند برای یک کاربر (یا 130 پوند سالانه)، 18 پوند برای کاربر در دسترس است. طرح Duo (یا 180 پوند سالانه) و 21.90 پوند در ماه برای طرح خانواده (یا 215.88 پوند سالانه).

Qobuz در بسیاری از دستگاه ها در دسترس است. یک پخش‌کننده وب، برنامه‌های دسکتاپ و تلفن همراه، به‌علاوه چندین محصول پخش شبکه‌ای که با این سرویس نیز سازگار هستند، وجود دارد. در حالی که ویژگی “Carplay Online” آن به کاربران اجازه می دهد لیست های پخش و آهنگ های مورد علاقه خود را مستقیماً از صفحه یکپارچه ماشین خود مشاهده و راه اندازی کنند. به طور کلی، رابط Qobuz برای استفاده در دسک‌تاپ و موبایل خوب است و گزینه‌های فیلتر بیشتری را در موتور جستجوی خود نسبت به هر سرویس دیگری دارد، اگرچه مدیریت می‌تواند بهتر باشد.

اما برای رفع این مشکل، سرویس اخیرا «My Weekly Q» را معرفی کرده است. این موتور توصیه مبتنی بر هوش مصنوعی یک لیست پخش شخصی از اکتشافات موسیقی ارائه می دهد که فکر می کند از آن لذت خواهید برد، بر اساس عادات گوش دادن سایر کاربران با سلیقه شما.

وقتی صحبت از کتابخانه به میان می‌آید، Qobuz به اندازه نزدیک‌ترین رقبای خود پاپ سنگین نیست و نقاط کور بسیار مهمی در کاتالوگ خود دارد و هنگام ساخت لیست پخش ماهانه آهنگ‌های آزمایشی، تقریباً به ناچار متوجه می‌شویم که یکی دو قطعه از آهنگ‌های Qobuz گم شده است. کاتالوگی که به راحتی در سایر خدمات یافت می شود. اما هنوز تعادل مناسبی وجود دارد و البته، همیشه در حال رشد است، بنابراین ارزش آزمایش رایگان را دارد تا ببینید آیا بیشتر چیزی که می‌خواهید وجود دارد یا خیر.

تنها مسئله دیگر این است که، در حالی که Qobuz ادعا می‌کند آهنگ‌های با کیفیت بیشتری نسبت به رقبا دارد، استریم‌های با کیفیت Tidal نیز از نظر زمان‌بندی و دینامیک بسیار بهتر به نظر می‌رسند. با این حال، Qobuz اولین سرویس موسیقی است که پخش صوتی 24 بیتی با وضوح بالا را به بلندگوهای Sonos ارائه می‌کند، و اگر روی اکوسیستم Sonos سرمایه‌گذاری کرده باشید، آن را به انتخاب خوبی تبدیل می‌کند.

سرویس های پخش های فیلم و سریال

  1. نتفلیکس: یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین سرویس‌های پخش آنلاین فیلم و سریال است. با مجموعه‌ای گسترده از فیلم‌ها، سریال‌ها، مستندات، بهترین فیلم های وسترن و بهترین فیلم های ژاپنی و انیمیشن‌ها، نتفلیکس به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح و سرگرمی شناخته می‌شود. همچنین، برنامه‌های اصلی نتفلیکس مانند “House of Cards”، “Stranger Things” و “The Crown” به شدت مورد توجه و تحسین قرار گرفته‌اند.
  2. آمازون پرایم ویدیو: سرویس پخش فیلم و سریال آمازون پرایم ویدیو نیز یک گزینه بسیار خوب برای دیدن بهترین فیلم های ترکیه ای است. با ارائه محتوای متنوع از فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، این سرویس رقابتی برای نتفلیکس ایجاد کرده است. علاوه بر این، با عضویت در آمازون پرایم، به مزایای دیگری مانند ارسال رایگان سفارشات آمازون و دسترسی به مجموعه‌های کتابخانه‌ای آن نیز دسترسی خواهید داشت.

بسته به سلیقه و ترجیحات شما، هر دوی این سرویس‌ها می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا