متفرقه

بررسی تأثیرات ناشی از انرژی نامحدود بر جهان

ما می توانیم به گرسنگی جهان پایان دهیم

تولید غذا می تواند در بیشتر نقاط جهان چند برابر شود. این به این دلیل است که انرژی مورد نیاز برای کاشت، برداشت، پردازش، حمل و نقل، فروش و پختن غذا کاهش می یابد.

اگر مونتاژکننده‌های مولکولی امکان‌پذیر شوند، زمانی که نیروگاه‌های همجوشی بدون توقف کار می‌کنند، حتی می‌توانند مواد غذایی اضافی را در کشورهای در حال توسعه تولید کنند.

سفینه‌های فضایی انرژی تقریباً نامحدودی خواهند داشت

پرتاب فضاپیماها همچنان به راکت های شیمیایی نیاز دارد. اما، رانشگرهای یونی به دلیل وجود راکتورهای همجوشی فشرده در داخل فضاپیما، می‌توانند ناگهان بسیار قدرتمندتر و طولانی‌تر شوند.

با قدرت بیشتر یک سفینه فضای می تواند سفر 6 ماهه به مریخ را تا یک ماه کاهش دهد. در صورت دسترسی به انرژی نا محدود حتی امکان سفر به خارج از منظومه شمسی نیز امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این، سفرهای فضایی طولانی نیز به طور چشمگیری ارزان تر خواهند بود.

تغییر اقلیم می تواند معکوس شود

در حال حاضر سالانه 36 میلیارد تن دی اکسید کربن به جو ریخته می شود.

همجوشی دی اکسید کربن یا سایر گازهای گلخانه ای را در جو منتشر نمی کند. محصول جانبی اصلی آن هلیم است که گازی غیر سمی است.

همانطور که همجوشی جریان اصلی تر می شود، نیروگاه های سوخت فسیلی می توانند به طور کامل با نیروگاه های همجوشی جایگزین شوند، که گرمایش جهانی را کاهش می دهد.

انرژی فراهم می کند همچنین می تواند سرعت حذف و جداسازی دی اکسید کربن از کل اتمسفر را افزایش دهد. این امر منجر به معکوس شدن کامل گرمایش جهانی می شود.

در نتیجه دمای جهان و سطح دریاها می تواند به سطح قبل از دخالت انسان برگردد.

سایر منابع انرژی ممکن است ارتباط خود را از دست بدهند

نیروی فیوژن انرژی بیشتری را برای وزن معین سوخت نسبت به هر منبع انرژی مصرف‌کننده دیگری که در حال حاضر استفاده می‌شود، فراهم می‌کند.

همجوشی را می توان با استفاده از آب اقیانوس به عنوان ورودی تولید کرد. از آنجایی که آب اقیانوس ها بسیار بیشتر از نفت و زغال سنگ است، این منابع انرژی می توانند عمدتاً منسوخ شوند.

انرژی حاصل از نیروی همجوشی بدون توجه به میزان نور خورشید و باد در محیط اطراف، 24/7 در دسترس خواهد بود. بنابراین حتی انرژی خورشیدی و باد نیز می تواند ارتباط خود را به جز در شرایط خاص از دست بدهد.

و همجوشی هسته ای می تواند از نظر تئوری 10 برابر کارآمدتر از شکافت هسته ای باشد.

دولت هایی که نفت صادر می کنند تأثیر قابل توجهی در جهان از دست خواهند داد

زمانی که همجوشی هزینه بسیار کمتری نسبت به سیستم های سوخت فسیلی داشته باشد، کشورهایی که به شدت به صادرات نفت وابسته هستند، می توانند اهمیت قابل توجهی را در اقتصاد جهانی از دست بدهند.

جنگ های کمتری بر سر نفت و سایر سوخت های فسیلی صورت می گیرد. و مداخله بسیار کمتری از سوی کشورهای انگلیسی زبان در خاورمیانه صورت خواهد گرفت.

در خطر افتادن قدرت دللان انرژی

با قدرت گرفتن راکتورهای هم جوشی استفاده از سوخت های فسیلی کاهش می یاید و حتی ممکن است خرید و فروش آن به صفر برسد. در نتیجه همجوشی هسته ای می تواند تهدید بسیار بزرگی برای کسانی باشد که از فروش سوخت فسیلی سود میبرند.

دانشمندان در تلاش برای آموزش مردم ممکن است با مشکل مواجه شوند زیرا لابی گران انرژی می توانند دروغ های آشکاری درباره قدرت پر خطر و زیان بار همجوشی منتشر کنند و درصد قابل توجهی از مردم را به این وا دارند که قبول کنند انرژی همجوشی خطرناک و مخالف صلح جهانی است.

شبکه‌های رسانه‌ای کج می‌توانند 24 ساعته به ما اطلاع دهند که ما به حفظ شغل کارگران یقه آبی در صنعت سوخت‌های فسیلی نیاز داریم. اعتراضات بزرگ ممکن است در اطراف کارخانه های همجوشی به دلیل ترس گسترده از از دست دادن شغل رخ دهد.

در بهترین سناریو، پیشروترین شرکت‌های سوخت فسیلی می‌توانند یاد بگیرند که با چشم‌انداز انرژی در حال تغییر سازگار شوند و به تدریج به ارائه انرژی همجوشی روی بیاورند.

ساخت دستگاهی برای تولید انرژی نامحدود

آمریکایی ها بر روی ساخت دستگاهی کار می کنند تا با استفاده از فرآیند همجوشی، انرژی نامحدود تولید کند.

فیزیکدانان دانشگاه پرینسون در تلاش برای ساخت دستگاه تولید سوختی هستند که نحوه کار آن به این صورت است که اتم های هیدروژن تحت فشاربالا با اتم های هلیوم ترکیب می شوند درنتیجه این فرآیند همجوشی، انرژی بسیار بالایی تولید می شود که منبع پاک تولید برق است.

همچنین دانشمندان توانسته اند با همجوشی دو اتم هیدروژن مختلف یک ستاره ی میناتوری بسازند که در عرض 5 ثانیه 59 ژول انرژی تولید می کند. هم اکنون طی یک پروژه بین الملی که 35 کشور دنیا در آن شرکت دارند؛ دانمشندان سعی میکنند طی یک همجوشی بزرگتر مدل برزگتری از این ستاره را بسازند که می تواند انرژی نا محدود تولید کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا