توسعه فردی

نحوه فهرست کردن مهارت های کامپیوتری در رزومه

ابتدا از یک الگوی رزومه با دو ستون استفاده کنید. گروه بندی اطلاعات خود در ستون ها، خواندن جزئیات شما را آسان تر می کند. همچنین می توانید برای تاکید بیشتر، بخش مهارت های خود را در بالای صفحه قرار دهید.

هر دو گزینه توجه مدیر استخدام را به خود جلب می کند و کمک می کند تا به سرعت ثابت کنید کاندیدایی با کامپیوتر هستید که مدیر استخدام به دنبال آن است.

1. مهارت های کامپیوتری را به خلاصه رزومه خود اضافه کنید

خلاصه رزومه حرفه ای موثرترین راه برای شروع یک رزومه است زیرا مستقیماً به اصل مطلب می رسد.

این قالب یک عبارت ابتدایی کسل کننده را با نقاط گلوله مختصر جایگزین می کند. مهارت‌های کلیدی شما همراه با اثبات نتیجه‌گیری برجسته می‌شوند.

مثلا:

طراحی: ایجاد وب سایت های تجارت الکترونیک با استفاده از 8 زبان برنامه نویسی.

بهینه سازی: افزایش کلیک کاربر و خرید مشتری تا بیش از 25 درصد.

رهبری: بیش از 50 کارمند را برای استفاده از عملکردهای داخلی آموزش داد.

جوایز: برنده جایزه CREATE+ “توسعه دهنده سال” 2018.

نوشتن خلاصه رزومه با پیروی از این فرمول ساده است:

شایستگی: نمونه مهارت و وظیفه کامپیوتر + نتیجه به دست آمده

2. مهارت های کامپیوتری را در قسمت مهارت های خود فهرست کنید

از بخش مهارت‌های خود برای فهرست کردن سایر مهارت‌هایی که در طول حرفه خود کسب کرده‌اید، استفاده کنید.

اگر فهرست بلندبالایی از مهارت‌های برنامه‌نویسی یا مهارت‌های سخت‌افزاری دارید، می‌توانید با ایجاد یک بخش مهارت‌های فنی جداگانه یا حتی به‌طور خاص آن را «مهارت‌های برنامه‌نویسی» یا «مهارت‌های سخت‌افزاری» نامید.

نکته

اگرچه این مقاله بر مهارت های کامپیوتری تمرکز دارد، اما باید مهارت های نرم را نیز در میان مهارت هایی که در رزومه خود فهرست می کنید، قرار دهید تا نشان دهید کاندیدای متعادلی هستید که می توانید به خوبی با دیگران کار کنید.

3. در قسمت تجربه کاری خود مدرکی دال بر مهارت های کامپیوتری خود ارائه دهید

هنگامی که انتخاب کردید که کدام مهارت های کامپیوتری را در رزومه خود قرار دهید، ثابت کنید که می توانید از این توانایی ها برای کمک به نتیجه شرکت خود استفاده کنید.

با بیان دستاوردهای خود و استفاده از اعداد سخت مانند بازه زمانی، درصد و دلار برای حمایت از ادعاهای خود، در مورد آنچه که مهارت های کامپیوتری به شما کمک کرده است بنویسید.

این کمیت نامیده می شود و کلید نوشتن یک رزومه موفقیت محور است که مدیران استخدام را تحت تأثیر قرار می دهد. کمی کردن مهارت‌های شما نه تنها ثابت می‌کند که می‌توانید نتیجه بگیرید، بلکه دعوتی عالی برای پرسیدن سؤالات بیشتر در طول مصاحبه است.

4. گواهینامه های مرتبط با کامپیوتر را در رزومه خود بگنجانید

ما هنوز تمام نشده ایم – آخرین کاری که باید انجام دهید این است که گواهینامه ها را به رزومه خود اضافه کنید. همچنین باید مدارک تحصیلی مرتبط و دوره‌های مربوط به کامپیوتر را در بخش آموزش رزومه خود نمایش دهید. شما این شرایط را به دست آورده اید، پس خجالتی نباشید. آنها را در جایی که مورد توجه قرار می گیرند نشان دهید.

به یاد داشته باشید: فارغ التحصیلان جدید باید بر تحصیلات خود تمرکز کنند، اما متخصصان باتجربه باید مهارت ها و تجربیات خود را برجسته کنند.

برای کسانی که ترکیبی از مدارک سطح بالا و تجربه در حین کار دارند، تحصیلات، گواهینامه ها و مهارت های اضافی خود را به طور همزمان با یک الگوی رزومه ترکیبی برجسته کنید.

چگونه برای رزومه و حرفه خود مهارت های کامپیوتری جدید یاد بگیرید

اگر مشتاق یادگیری مهارت‌های رایانه‌ای جدید برای پیشرفت شغلی هستید، خواه به دنبال شغل جدیدی هستید یا فقط می‌خواهید رئیس فعلی خود را تحت تأثیر قرار دهید، اینجا جایی است که می‌توانید بیشتر بیاموزید.

سیستم های عامل

در مورد آشنایی با یک سیستم عامل جدید کنجکاو هستید؟ مایکروسافت و اپل هر دو برنامه های آموزشی برای سیستم عامل خود ارائه می دهند، گواهی مایکروسافت و گواهی اپل.

کد نویسی

اگر علاقه مند به یادگیری یا بهبود مهارت های برنامه نویسی هستید، Codecademy دوره های آنلاین را برای طیف گسترده ای از زبان های برنامه نویسی ارائه می دهد.

گوگل

آیا نیاز به به روز شدن با جدیدترین ابزارهای کار از راه دور و همکاری دارید؟ Google Workspace Learning Center به شما نحوه استفاده از بسیاری از ابزارهای شرکت، از جمله Docs، Drive، و Sheets را نشان می‌دهد. همچنین بهتر است نحوه ساخت ایمیل موقت و کارایی های آن را بدانید.

گواهینامه ها

اگر به طور خاص علاقه مند به نمایش مهارت های طراحی گرافیکی خود هستید، به دریافت گواهینامه Adobe فکر کنید.

در مقابل، حسابداران و سایر افرادی که در بخش مالی کار می کنند می توانند مهارت های جدیدی را با استفاده از گواهینامه Intuit Quickbooks بیاموزند.

مهارت های بیشتر برای رزومه شما

در نهایت، Skillshare، Lynda.com، Study.com و Udemy دوره های مختلفی را در مورد موضوعات مختلف مرتبط با رایانه ارائه می دهند، بنابراین آن ها را بررسی کنید.

مهارت های نرم افزاری

در فهرست‌کردن مهارت‌های نرم‌افزاری در رزومه، ابتدا مهارت‌های مرتبط با نرم‌افزارها و ابزارهای مختلفی که مسلط به آن‌ها هستید را فهرست کنید. این مهارت‌ها می‌توانند شامل آشنایی با نرم‌افزارهای مایکروسافت اوفیس، آشنایی با نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی مانند Adobe Photoshop یا Illustrator، مهارت در زبان‌های برنامه‌نویسی مانند Python یا Java، تجربه در استفاده از سامانه‌های مدیریت پروژه مانند Jira یا Trello ، آموزش دروپال و غیره باشد. سپس هر مهارت را با سطح مسلطی که دارید، از مقدار مبتدی تا پیشرفته، و همچنین تجربه کاری و پروژه‌های مرتبط که از این مهارت‌ها استفاده کرده‌اید، همراه با توضیح مختصری فهرست کنید. استفاده از فهرست نشان می‌دهد که چگونه مهارت‌هایتان به طور کلی متنوع و قابل استفاده در زمینه‌های مختلف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا