متفرقه

فیلم هایی که بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده اند

هالیوود استعداد نشان دادن حوادث واقعی را به گونه ای دارد که بیشتر بینندگان شیفته فیلمنامه و بازیگران حرفه ای می شوند. اکثر این فیلم ها با پیام های قدرتمند خود مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفته اند.

Girl, Interrupted (1999)

این فیلم بر اساس خاطرات سوزانا کایسن است که در 18 سالگی به اختلال شخصیت مرزی مبتلا شد و در بخش روانپزشکی بستری شد.پیشنهاد می کنیم این فیلم در ژانر فیلم های غمگین را ببینید.

The Dirt (2019)

هر کسی که از طرفداران Mötley Crüe باشد، این فیلم زندگی‌نامه‌ای را دوست خواهد داشت که نشان می‌دهد چگونه گروه در اوج‌ها و پست‌های بسیار پایین ستاره‌های راک در لس‌آنجلس کار کرده است.

ضربه مغزی (2015)

اگر از قبل فکر می کنید فوتبال شدید است، فقط صبر کنید تا این را تماشا کنید. ویل اسمیت در فیلمی در مورد زمانی که NFL تلاش می کرد تحقیقات دکتر بنت اومالو در مورد CTE را سرکوب کند، بازی می کند – شما می دانید که بیماری وحشتناک انحطاط مغزی بازیکنان حرفه ای فوتبال از آسیب های مکرر سر به آن مبتلا می شوند.

اسنودن (2016)

می دانید چگونه همه ما تصور می کنیم که دولت همیشه از ما جاسوسی می کند؟ خوب، این تا حد زیادی به لطف ادوارد اسنودن، افشاگری است که اسناد طبقه بندی شده NSA را که نظارت گسترده (و غیرقانونی!) را فاش می کرد، فاش کرد.

فرار از آلکاتراز (1979)

آلکاتراز ممکن است یک زندان با امنیت حداکثری در جزیره خودش در وسط خلیج سانفرانسیسکو باشد، اما به نحوی سه زندانی همزمان توانستند از همه آن فرار کنند. تا به امروز، هیچ کس نمی داند چه اتفاقی برای زندانیان واقعی افتاده است، بعد از اینکه در نیمه شب به داخل قایق موقت خود پریدند.

مغز در آتش (2016)

زمانی که سوزانا کاهالان، خبرنگار نیویورک پست، از یک بیماری مرموز بدون هیچ توضیحی رنج می برد، بسیاری از پزشکان که او را دید، فکر کردند که او روانی است. اما یک پزشک علاقه خاصی نشان داد و توانست اختلال خود ایمنی فوق العاده نادر او را تشخیص داده و درمان کند.

The Little Hours (2017)

یک کمدی فوق‌العاده بدجنس درباره صومعه‌ای قرن چهاردهمی پر از راهبه‌هایی که دائماً سعی می‌کنند آن را با مزرعه‌دار پیش ببرند، ممکن است دقیقاً واقعی‌ترین داستان به نظر نرسد، اما The Little Hours در واقع بر اساس The Decameron، مجموعه‌ای از داستان‌های ایتالیایی قرون وسطایی بود. . و مطمئناً، شاید دیالوگ‌های مملو از بمب‌های اف از نظر فنی از نظر تاریخی دقیق نباشد، اما این چیزی است که این فیلم را بسیار عالی می‌کند.

Ma Rainey’s Black Bottom (2020)

وقایع به تصویر کشیده شده در این فیلم دقیقاً از نظر تاریخی دقیق نیستند، اما بر اساس نمایشنامه ای درباره یک نماد موسیقی واقعی است. در شیکاگوی دهه 1920، خواننده افسانه ای بلوز، گرترود “ما” رینی (ویولا دیویس) و گروهش برای یک جلسه ضبط به استودیو می آیند. اما تنش ها بالا می رود زیرا هنرمند آتشین با یک ترومپت نواز جوان و جاه طلب به نام لوی (چادویک بوزمن) که می خواهد چیزی بیش از یک ساز همراه باشد، سر می زند.

بر اساس جنسیت (2018)

این فیلم زندگینامه ای در مورد O.G است، تنها، روت بادر گینزبورگ. فلیسیتی جونز نقش یک RBG جوان را بازی می‌کند که به‌عنوان یک زن در حرفه‌ای تحت سلطه مردانه مبارزه می‌کند و در عین حال زندگی خانگی خود را به عنوان یک مادر جدید متعادل می‌کند. اما زمانی که روث در کنار همسرش مارتین گینزبورگ (آرمی همر) درگیر یک پرونده مالیاتی بزرگ می شود که می تواند بحث در مورد تبعیض جنسیتی را تغییر دهد، حرفه روث تغییر می کند.

فیگورهای پنهان (2016)

کاترین جانسون، دوروتی وان و مری جکسون سه زن سیاه‌پوست درخشانی هستند که برای ناسا کار می‌کنند. و این داستان این است که چگونه آنها مغز یکی از بزرگترین دستاوردهای علمی آمریکا بودند: پرتاب جان گلن فضانورد به مدار.

یهودا و مسیح سیاه (2021)

ویلیام اونیل (LaKeith Stanfield) پس از دریافت پیشنهاد دادخواهی، به یک خبرچین FBI تبدیل می شود که وظیفه جاسوسی در بخش ایلینویز حزب پلنگ سیاه را دارد. او از نزدیک رهبر جوان کاریزماتیک آنها، رئیس فرد همپتون (دانیل کالویا) را زیر نظر دارد، زیرا او به قدرت می رسد و الهام بخش بیشتری برای پیوستن به جنبش آنها است. اما همانطور که اونیل بیشتر غوطه ور می شود و در گروه سرمایه گذاری می کند، با یک نبرد داخلی روبرو می شود و بحث می کند که آیا باید یا نباید به جامعه ای که او را در آغوش گرفته و او را به عنوان جامعه خود در نظر گرفته اند، خیانت کند.

Destiny (کنستانس وو) به عنوان یک رقصنده برهنه کار می کند تا بتواند مخارج زندگی خود را تامین کند و مادربزرگش را تامین کند. اما پول کافی نیست این تا زمانی است که رامونا (جنیفر لوپز) پردرآمدترین باشگاه او را زیر بال خود بگیرد. او چند ترفند یاد می‌گیرد و در نهایت با دیگر رقصندگان شهر یک حلقه جنایت تشکیل می‌دهد و کت و شلوارهای ثروتمند وال استریت را از پولشان بیرون می‌آورد.

سرزمین عشایر (2020)

این فیلم برنده جایزه اسکار ساخته کلوئه ژائو بخشی مستند و بخشی درام است. مخاطبان را در دنیای عشایر مدرن آمریکایی غوطه ور می کند و اعضای واقعی آن جامعه را به نمایش می گذارد. فرانسیس مک دورمند نقش فرن را بازی می کند، زنی در دهه شصتی که در رکود بزرگ همه چیز را از دست داد، بنابراین تصمیم می گیرد زندگی خود را تغییر دهد و به عنوان یک کوچ نشین ون زندگی کند.

گرگ وال استریت (2013)

جردن بلفورت (لئوناردو دی کاپریو) یک دلال سهام و تاجر است که در سال 1987 در یک شرکت کارگزاری وال استریت یک شغل ابتدایی پیدا کرد و در اوایل دهه 1990 شرکت خود را راه اندازی کرد در حالی که هنوز در 20 سالگی است. آنها با کلاهبرداری از سرمایه گذاران ثروتمند خود میلیون ها درآمد کسب می کنند و از مشروبات الکلی، سکس و مواد مخدری که دلشان می خواهد لذت می برند. اما به زودی مقامات دست به کار شده و مصمم هستند که فعالیت غیرقانونی خود را تعطیل کنند.

خداحافظ (2019)

بیلی (اوکوافینا) و خانواده مهاجرش به بهانه عروسی پسر عمویش از چانگچون چین دیدن می کنند. اما در واقعیت، آنها آنجا هستند تا با مادربزرگش خداحافظی کنند، مادربزرگش که به بیماری مبتلا شده است و تنها چند هفته دیگر برای او باقی می ماند. نکته این است که همه می دانند، به جز مادربزرگش. و او در تلاش است تا این راز را از مادر خانواده حفظ کند.

Dhanak ۲۰۱۵

فیلم “دانه گندم” یکی ازبهترین فیلم هندی است که بر اساس واقعیت ساخته شده و داستان زندگی “فیلکا”، یک کشاورز بسیار متفکر و پرانرژی را روایت می‌کند. “فیلکا” با دانش محدودش و به کمک ایده‌های نوآورانه‌اش، موفق به اختراع دستگاهی می‌شود که کمک می‌کند تا زمین‌های خشک و بی‌آب را به زمین‌های حاصلخیز و کشاورزی تبدیل کند. او با تلاش‌های خود، نه تنها به جامعه‌اش امید می‌دهد، بلکه نیز مبارزاتش با مشکلات اقتصادی و اجتماعی را نمادی از استقامت و پشتکار می‌سازد. این فیلم به نحوی واقع‌گرایانه، زندگی یک فرد معمولی را به تصویر می‌کشد که با ایده‌های خلاقانه و انگیزه قوی، توانسته است تبدیلات بزرگی را در جامعه‌اش به ارمغان بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا