توسعه فردی

راهنمای تسلط بر مکالمه در یادگیری زبان: راهکارها و توصیه‌ها

تسلط مکالمه به معنای توانایی مکالمه در مورد چیزهای عادی و روزمره با یک زبان مادری با سرعت عادی است. اگر هدف نهایی شما این است که بتوانید با افراد خارجی آشنا شوید، فرهنگ آنها را درک کنید یا با موفقیت به کشورشان مهاجرت کنید، به این نیاز دارید.

خود را در منابع رایگان غوطه ور کنید (در سطح مناسب)

یادگیری سریع یک زبان بدون سفر به کشوری که در آن صحبت می شود هرگز آسان تر نبوده است. این به این دلیل است که اکنون هزاران منبع رایگان برای خواندن و گوش دادن وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین به آنها دسترسی داشته باشید. از آنها برای غوطه ور شدن در زبان هر روز استفاده کنید. اگر به این صفحه از وب سایت ما بروید، می توانید لیستی از بهترین منابع رایگان برای هر یک از زبان هایی که Lingoci ارائه می دهد را بیابید.

در حالت ایده‌آل، باید از منابع زبانی استفاده کنید که فقط یک سطح بالاتر از زبان شماست. در زبان شناسی منابع در این سطح به عنوان ورودی قابل درک شناخته می شوند. به زبان ساده، این بدان معناست که شما فقط باید بتوانید هر آنچه را که می خوانید یا گوش می دهید بفهمید. شما باید خارج از منطقه راحتی خود باشید، اما باید به اندازه کافی زبان را بدانید تا بتوانید زبان جدید را درک و تفسیر کنید.

از نظر قالب، رادیو و پادکست ها زمانی عالی هستند که حداقل سطح متوسطی داشته باشید، اما تلویزیون و فیلم در ابتدا ترجیح داده می شوند. این به این دلیل است که تصاویر زمینه ای را در اختیار شما قرار می دهند که به شما در درک زبان کمک می کند. چیزی که من به طور خاص توصیه می کنم تماشای اخبار بین المللی است. مجریان اخبار بسیار واضح صحبت می کنند، بنابراین شما شانس بیشتری برای درک خواهید داشت. همچنین، به دلیل تمرکز بین المللی، شما قبلاً برخی از اخبار را می دانید. تصاویر، همراه با گفتار واضح و دانش پس‌زمینه شما، به شما کمک می‌کنند تا کلمات جدید را دنبال کرده و انتخاب کنید – حتی اگر سطح شما بسیار ابتدایی باشد.

خوبی رادیو و پادکست ها این است که می توانید در حین رفت و آمد یا انجام کارهای دیگر گوش دهید. اگر مبتدی هستید، می‌توانید به پادکست‌هایی گوش دهید که آهسته صحبت می‌کنند و رونوشت‌ها را شامل می‌شوند، برای مثال رادیو سوئد یک پادکست فوق‌العاده روزانه برای یادگیری سوئدی دارد.

بهترین استادهای زبان آن ها هستند که تجربه، تخصص و تعهد قوی به آموزش دارند. استادانی که بتوانند به دانشجویان خود اعتماد به نفس دهند و محیطی پویا و فعال برای یادگیری فراهم کنند. آنها باید قادر باشند تا مطالب را به روشی جذاب و قابل فهم ارائه دهند تا دانشجویان به تمرکز بیشتری برای یادگیری زبان بپردازند. از طرف دیگر، بهترین کلاس‌های زبان، کلاس‌هایی هستند که دارای برنامه‌های آموزشی مناسب و تنوع در ارائه مطالب هستند. این کلاس‌ها باید از روش‌های تدریس متنوع استفاده کنند، از جمله فعالیت‌های گروهی، بازی‌ها و تمرینات عملی. همچنین، بهترین کلاسهای خصوصی آیلتس که به دانشجویان امکان مکالمه فعال را می‌دهند و فرصت‌هایی برای تمرین در محیط‌های واقعی فراهم می‌کنند، برای یادگیری بهتر زبان بسیار مؤثر هستند.

از روز اول صحبت کنید

همانطور که در بخش آخر توضیح داده شد، تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به اینترنت برای بهبود مهارت های خواندن و شنیدن است. از سوی دیگر، صحبت کردن، هنوز به بهترین وجه با یک انسان دیگر انجام می شود.

در اینجا سه ​​گزینه اصلی وجود دارد. گزینه رایگان یافتن افراد بومی برای مکالمه است. سایت هایی مانند Meetup.com اغلب جلسات تبادل زبان دارند که می توانید در آنها شرکت کنید. یکی از نکات منفی این کار این است که خیلی کارآمد نیست زیرا مجبور هستید به جلسه سفر کنید و بخشی از زمان را صرف کمک به دیگران در مورد زبان مادری خود کنید.

گزینه دیگر رفتن به کلاس های گروهی است. اینها می توانند از منظر اجتماعی خوب باشند، اما اگر هدف شما تمرین صحبت کردن است، ایده آل نیستند، زیرا باید آن را به نوبت با دیگر زبان آموزان انجام دهید. همچنین، کلاس ها اغلب به کندی کندترین دانش آموز حرکت می کنند.

با این حال، کارآمدترین گزینه این است که دروس 1 به 1 را بخوانید. هزینه ممکن است کمی بیشتر باشد، اما اگر دروس را آنلاین می‌گذرانید، همیشه اینطور نیست. علاوه بر این، می‌توانید با یک معلم باتجربه و بومی تمرین سخنرانی گسترده داشته باشید. (یادداشت جانبی: می توانید معلمان موجود را در LanguaTalk مشاهده کنید.)

تحقیقات آموزشی اهمیت بازخورد را در تسلط بر مهارت ها برجسته کرده است. برای بهبود سریع مهارت های گفتاری خود، باید خود را به سمت اشتباه سوق دهید و بازخورد دقیق دریافت کنید تا یاد بگیرید که اشتباهات کمتری انجام دهید. بنابراین فردی که با او صحبت می کنید باید یک زبان مادری باشد تا بتواند اشتباهات را متوجه شده و اصلاحات دقیق را ارائه دهد. یک شریک مبادله می‌تواند بازخوردی ارائه دهد، اما از آنجایی که معمولاً فقط زبان خود را به طور ضمنی می‌داند، ممکن است نتواند توضیحات روشنی ارائه دهد. به همین دلیل است که داشتن یک معلم خصوصی راه ایده آل برای بهبود توانایی شما در صحبت کردن به یک زبان است.

اگر مبتدی هستید، می‌توانید این بخش را بخوانید اما هنوز چند ماه صبر کنید تا مهارت‌های گفتاری خود را آزمایش کنید. این قابل درک است زیرا تلاش برای صحبت کردن به یک زبان جدید به اعتماد به نفس نیاز دارد. اما اگر هدف شما این است که بتوانید در سطح مکالمه صحبت کنید، باید از همان روز اول تمرین را شروع کنید. هر چه بیشتر اشتباه کنید، سریعتر بازخورد دریافت خواهید کرد و پیشرفت خواهید کرد. البته، شما باید در اشتباه کردن احساس امنیت کنید، به همین دلیل است که معلمان باید یک محیط آموزشی آرام و دوستانه ایجاد کنند.

در نهایت، بهترین زبان آموزان با صحبت کردن با خود به زبانی که هر از گاهی می آموزند، تمرینات گفتاری خود را افزایش می دهند. آن را امتحان کنید تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و به شما کمک کند تلفظ خود را بهبود بخشد. فقط این کار را با صدای بلند در یک مکان شلوغ انجام ندهید – ممکن است مردم فکر کنند شما کمی دیوانه هستید.

از یادگیری زبان لذت ببرید

قبلاً به این نکته اشاره کردم که چرا معمولاً معقول است که به جای تسلط در سطح بومی روی رسیدن به تسلط مکالمه تمرکز کنیم. این به این دلیل است که اکثر مردم به آن نیاز دارند و از طریق یادگیری همه جانبه می توان تنها در عرض 12 ماه به آن دست یافت. چه در عرض 12 ماه یا بیشتر به تسلط مکالمه برسید، سفری است که مستلزم انگیزه مداوم است. اغلب اوقات، افراد از یادگیری زبان دست می کشند، زیرا کتاب های درسی خسته کننده را مطالعه می کنند و سعی می کنند برای ادامه دادن به اراده خود تکیه کنند. با یادگیری زبان، نمی توانید به تنهایی به اراده تکیه کنید. به همین دلیل است که شما باید در تمام مدت از خود لذت ببرید. اگر در حال تفریح ​​هستید، در واقع می خواهید هر روز تمرین کنید. بنابراین روی تمرین گرامر وسواس نداشته باشید – در عوض، کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید و روی موضوعاتی تمرکز کنید که مورد علاقه شما هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا