توسعه فردی

ساخت شخصیت: راهنمایی برای ارتقاء و توسعه شخصیت

به هیچ وجه نمی گویم افرادی هستند که اصلا شخصیت ندارند. من فکر می کنم هرکسی به روش خودش منحصر به فرد است، اما این به آن چیزی نیست که من یا هر کس دیگری در مورد شما فکر می کند.

این مربوط به این است که شما در مورد شخصیت خود چه فکر می کنید و اینکه آیا آن را دوست دارید یا نه.

اگر احساس می کنید: شخصیت شما (و زندگی!) خسته کننده و تاریک است.

شما می خواهید کمی بیشتر در حلقه دوستان و همکاران خود متمایز شوید

مرحله 1: خود را مرور کنید

برای تغیبر شخصیت خود اولین کاری که باید انجام دهید مرور شخصیت خود و پیدا کردن صفر خود است تا بفهمید که کدام یک از ویژگی های خود را میخواهید نگه دارید یا کدام یک را می خواهید دور بیندازید. بیاد داشته باشید که داریم درباره شخصیت شما صحبت می کنیم و کاری با ظارهرتان نداریم.

برای انجام این مرحله، به سادگی دو ورق کاغذ بردارید و کمی وقت بگذارید و بنویسید که چه چیزی در مورد شخصیت خود دوست دارید و چه چیزهایی که دوست ندارید. مواردی مانند عادات را نیز بگنجانید. به عنوان مثال، شما ممکن است دوست داشته باشید توانایی خود در بیشتر مواقع مثبت اندیش باشید، اما دوست ندارید که اغلب به خود اجازه تنبلی بدهید. همه چیز را یادداشت کنید و به آن فکر کنید که انگار می‌خواهید با حفظ چیزهایی که شما را خوشحال می‌کند و جدا کردن چیزهایی که شما را غمگین می‌کنند، شخصیت خود را از بین ببرید.

این دو لیست به شما می دهد و این نقطه شروع شما است – “صفر” شما، که از آن شخصیت خود را خواهید ساخت.

داشتن شخصیت قوی

1- بیشتر گوش دهید تا صحبت کنید

2- مطالعه مؤثر و زیاد داشته باشید

3- نظرات خود را به راحتی بیان کنید

4- به همه چیز نگرش مثبت داشته باشید

5- خوش صحبت باشید و با اطمینان صحبت کنید

6- از دیگران حمایت کنید

7- منتظر فرصت ها نباشید خودتان آن ها را خلق کنید

مرحله 2: الهام بخش خود را پیدا کنید

این قسمت جالب آن است!

اکنون می دانید که کدام بخش از شخصیت شما باید باقی بماند و کدام یک باید برود. عالیه! شما یک نقطه شروع دارید، اما این مرحله شما را به کسی که دوست دارید باشید نزدیکتر می کند.

از آنجایی که مردم معمولاً از چیزهایی الهام می گیرند که در دیگران می بینند، این یک راه عالی برای بهره برداری از آن است.

به کسی فکر کنید – یک شخص، یک شخصیت فیلم، یک تأثیرگذار یا هر کسی که شما را بیش از همه الهام بخش و مسحور کند.

این می تواند هر کسی باشد! با خود باز و صمیمانه رفتار کنید – هیچ کس قرار نیست الهام شما را بشناسد یا قضاوت کند. این فقط برای شماست. مثلا:

شما ممکن است کاملا تحت تاثیر میشل اوباما، کار، ظرافت او و اینکه چگونه خانواده اش را در اولویت قرار می دهد، تحت تاثیر قرار بگیرید.

ممکن است کمی حسادت کنید که هارلی کویین هر کاری را که می خواهد در بتمن انجام دهد و دوست داشته باشید که او چقدر بازیگوش، خودجوش و کمی دیوانه است.

شما ممکن است اعتماد به نفس و مثبت بودن رادیکال یوتیوبر مورد علاقه خود را دوست داشته باشید.

یا ممکن است به سادگی احساس کنید که مادر، مادربزرگ یا خواهرتان الهام بخش ترین فردی است که می توانید به آن فکر کنید.

هر کسی که هست، با خودتان کاملاً صادق باشید و از خود بپرسید – دوست دارم شبیه چه کسی باشم؟ شخص الهام بخش من کیست؟

مهم است بدانید که بدانید لازم نیست شما از کسی کپی کنید. کپی برداری از دیگران برای شما مفید نیست و چیزی به شخصیت شما اضافه نمی کند. شما دارید کارهایی که کسی دیگر انجام می دهد را کپی می کنید و با کارهای خود جایگزین می کنید. این نه تنها به معنای ساختن شخصیت جدید نیست بلکه به معنای از بین بردنشخصیت خودتان است. (این در تجارت نیز صدق می کند). کپی‌کارها فکر می‌کنند که فقط با دزدیدن ایده‌های دیگران می‌توانند شخص دیگری باشند، اما در واقعیت – تنها چیزی که به دست می‌آورند فقط… خساست. یکی نباش

اما الهام گرفتن از دیگران چیز کاملاً متفاوتی است. دیدن کارهایی که دیگران درست انجام می دهند و الهام گرفتن برای بهبود خود، یا بهبود کاری که انجام می دهید، هدف این مرحله است.

بنابراین الهام بخش خود را انتخاب کنید و سعی کنید به ویژگی های شخصیتی، عادات و ارزش هایی که این شخص دارد فکر کنید. همه را بنویس

برای مثال، شما دوست دارید مانند ویکتوریا بکهام شیک و شیک باشید…

در مورد او گوگل کنید، چند مصاحبه تماشا کنید و چیزهایی را که در مورد شخصیت و عادات او متوجه می‌شوید یادداشت کنید (به یاد داشته باشید – این مربوط به ظاهر نیست). این همان چیزی است که تحقیقات ساده گوگل در مورد شخصیت و عادات بکهام ویکتوریا به من داد:

او زمان زیادی را صرف بررسی ایده های سبک خلاقانه می کند.

او زن بودن و همه چیزهایی که با آن همراه است را می پذیرد.

او دوست دارد خود را با مثبت بودن همیشه به چالش بکشد.

او همیشه بر آنچه در آینده است متمرکز است.

او فقط با خودش رقابت می کند.

او همیشه یک رژیم غذایی سالم و تمیز می خورد.

او زیاد ورزش می کند (هر روز).

او زود از خواب بیدار می شود؛

او بسیار منظم است.

او فردی بسیار سلامت محور است.

شما می روید – یک سری ویژگی های شخصیتی زیبا که می توانید آن را قرض بگیرید و بر روی شخصیت خود بسازید.

اگر الهام‌بخش شما یک شخصیت فیلم است، می‌توانید به سادگی فیلمی را با این شخصیت تماشا کنید و در حین انجام آن تحقیق مشابهی انجام دهید: این شخصیت را تجزیه و تحلیل کنید، چه کاری انجام می‌دهد، چگونه آن را انجام می‌دهد و همه چیز را یادداشت کنید.

برای هر چیزی که می خواهید تغییر دهید، از روش مشابه استفاده کنید:

۱) کارهایی را که درست انجام می‌دهید، فهرست کنید که چه کارهایی را اشتباه انجام می‌دهید و شخص الهام‌بخش شما در مورد آن چه کاری را درست انجام می‌دهد.

2) تصمیم بگیرید که چگونه می توانید حتی بیشتر پیشرفت کنید، چگونه می توانید اشتباه را حذف کنید و چگونه می خواهید نمونه های عالی از دیگران را در زندگی خود پیاده کنید.

زیباترین بخش رشد مانند این روشی است که شما به تدریج به فردی الهام بخش تبدیل می شوید. حتی ممکن است در برخی مواقع متوجه شوید که دیگر نیازی به جستجوی مثال در دیگران ندارید زیرا خودتان الگوی خود هستید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا