متفرقه

گردشگری در دوران مدرن: تحولات، چالش‌ها، و اهمیت اجتماعی و اقتصادی

زمان مهم دیگر در تاریخ گردشگری دوران مدرن است. توانایی حرکت در اطراف و دیدن مکان های جدید یک شروع بود. گردشگری انبوه در نیمه اول قرن بیستم به توسعه خود ادامه داد. جورج وستینگهاوس ایده مرخصی با حقوق را از محل کار معرفی کرد، با این اعتقاد راسخ که دادن مرخصی با حقوق کارکنان به طور کلی برای سطوح بهره وری مفید است. این امر به طبقه کارگر و متوسط در برخی کشورها زمان و پول داد تا رویاهای سفر خود را برآورده کنند – بنابراین تقاضا برای گردشگری افزایش یافت.

و با پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۰، کسانی که مجبور به سفر در طول جنگ شده بودند که مشتاق بودند این تجربه را به شیوه ای مثبت تر تکرار کنند. آن ها اکنون مشتاق سفر برای تفریح بودند. آن ها همچنین می خواستند این موضوع را با عزیزانشان به اشتراک بگذارند، چه از طریق سفر با هم یا به اشتراک گذاشتن داستان هایی که باعث می شد این افراد هم بخواهند سفر کنند.

با عدم سهمیه بندی بنزین/بنزین، رشد اقتصادها و تولید مجدد خودروها، مردم با خودروهای خود به اطراف سفر می کردند – این امر به ویژه در آمریکا صادق بود، جایی که تجارت متل واقعاً شروع به کار کرد. این به نوعی شبیه کاروانسراهای دوران امپراتوری است.

بسیاری از عوامل به رشد نمایی صنعت سفر کمک کردند. هتل ها و متل ها به مدل فرانکینگ توسعه کسب وکار رسیدند، و سفر با جت به درستی در سال ۱۹۵۰ معرفی شد، که در طول دهه ۱۹۶۰ محبوب شد.

معرفی دیگری از دهه پنجاه کمک کرد: کارت اعتباری. این کارت که در اصل کارت Diners Club بود، ابزاری را برای مسافران فراهم می‌کرد تا در هر کجای دنیا که هستند، بدون دردسر مبادله ارز و حمل پول نقد، چیزهایی بخرند. تا به امروز، کارت های اعتباری بهترین راه برای خرج کردن پول در سفر هستند.

بنابراین مردم زمان داشتند، سفر پول ایمن و در دسترس بود. گردشگری به سادگی از آن زمان به بعد به رشد خود ادامه داده است. ما اکنون گردشگری انبوه داریم و افرادی که در آن مشارکت می کنند را می توان به دو گروه تقسیم کرد. گروه دوم گردشگران انبوه سازمانی هستند که از قراردادهای بسته ای و برنامه های از پیش آماده شده استفاده می کنند و گروه دوم گردشگران انبوه هندی هستند که به طور مستقل سفر می کنند اما از خدمات گردشگری انبوه استفاده می کنند.

دوران پست مدرن

هرچند سفر همچنان در حال تغییر است. مردم دیگر لزوماً فقط به خاطر سفر سفر نمی کنند – آنها یک تجربه همه جانبه، ماجراجویی و فرصتی برای بازگشت به جامعه محلی می خواهند. گردشگری، و شرکت‌های مسافرتی با این صنعت، باید با خواسته‌های مختلف همراه باشند.

در طول قرن ۲۱، دسترسی به اینترنت رایج تر شده و مرزه ای جدیدی باز شده است. همیشه ثروت و تحرک شهروندان افزایش می یابد. با جذاب شدن کشورهای مختلف برای گردشگران، اقتصاد آن ها رشد می کند که به نوبه خود مقصد را جذاب تر می کند. به همین دلیل است که گردشگری بسیار مهم است.

وقتی صحبت از گردشگری می شود همیشه قله ها و قله هایی وجود دارد. تروریسم، نگرانی‌های بهداشتی و بی‌ثباتی سیاسی/اقتصادی اغلب سفر را منصرف می‌کند. اکنون رویه‌های امنیتی در فرودگاه‌ها، مرزها و جاذبه‌ها افزایش یافته است که می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد. اما، در بیشتر موارد، مردم عاشق سفر هستند.

در دوران گردشگری پسامدرن، مصرف کنندگان باهوش تر، پر سر و صداتر و آگاه تر هستند. امروزه، مردم بیشتر به حفاظت از محیط زیست، تاثیرات اجتماعی، نشت اقتصادی و مسائلی از این دست اهمیت می دهند و در زمان برنامه ریزی و انجام سفره ای خود بسیار محتاط تر عمل می کنند.

همچنین، مردم اکنون به دنبال تجربیاتی هستند که معتبر هستند و به دنبال تجربه طیفی از انواع مختلف گردشگری هستند. سازمان‌هایی که در این بخش کار می‌کنند اکنون می‌توانند تجارب گردشگری بسیار هوشمندتری مانند گردشگری مجازی را ارائه دهند – که در طول شیوع ویروس کرونا در سال 2020 به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

به طور مشابه، مصرف کنندگان در دوران پسامدرن بیشتر از اینترنت استفاده می کنند، به این معنی که آن ها به سمت تحقیقات مستقل و پکیج پویا در مقابل استفاده از روش های پکیج سنتی گردشگری که سال ها محبوب بودند، متمایل شده اند. در واقع، در نتیجه این تغییر در رفتار خرید، بسیاری از اپراتورهای تور و آژانس های مسافرتی از تجارت خارج شده اند، از جمله توماس کوک معروف. برای خواندن مطالب بیشتر به اینجا مراجعه کنید

برای مثال، سفر به کره جنوبی تجربه‌ای مدرن و فراوان از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، و فناوری است. با شهرهای پرجنب و جوشی مانند سئول، با تمدن مدرن و پویای خود، می‌توانید از تورهای شهری پویایی لذت ببرید و در مراکز خرید بی‌نظیرشان به تجربه خرید جدید بپردازید. علاوه بر این، آثار هنری معاصر، موزه‌های تکنولوژی و علم، و پارک‌های تفریحی متعددی وجود دارند که توریست‌ها را به خود جذب می‌کنند. همچنین، طبیعت زیبای کره جنوبی با کوه‌ها، سواحل، و پارک‌های ملی فرصت‌های فراوانی را برای فعالیت‌های خارج از اتاق فراهم می‌کند. در کل، سفر به کره جنوبی ترکیبی از تجربیات فرهنگی، فناوری، و طبیعت است که برای گردشگران مدرن جذابیت زیادی دارد.

اهمیت گردشگری

  • ایجاد شغل مانند هتل داری، دفاتر حمل و نقل، فروش صنایع، غذا و شیرینی های محلی
  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم
  • آشنایی با تاریخ
  • تفریح و استراحت

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا