متفرقه

بهترین توصیه و نکته ازدواج توسط درمانگران ازدواج

هر ازدواجی بالا و پایین دارد. در حالی که هیچ مشکلی برای عبور از لحظات شاد وجود ندارد، غلبه بر مشکلات زناشویی نسبتاً چالش برانگیز است.

برای یک ازدواج موفق، آنچه مهم است این است که بدانیم چگونه از طریق آن مشکلات عبور کنیم و یاد بگیریم آنها را حل کنیم. اجازه دادن به مشکلات زناشویی شما می تواند روابط شما را خراب کند.

مشاوره ازدواج از سوی کارشناسان

همه زوج ها مراحل سختی را پشت سر می گذارند که مشکلات پیچیده و خسته کننده ای را به دنبال دارد. مهم نیست که چقدر ازدواج کرده اید، عبور از آنها آسان تر نمی شود.

اما برخی از توصیه‌های متخصصان مطمئناً می‌تواند به شما کمک کند تا بدون اینکه تأثیرات مخربی بر ازدواج شما داشته باشد، با این مسائل بهتر برخورد کنید.

ما بهترین توصیه های ازدواج را توسط بهترین متخصصین روابط به شما ارائه می دهیم تا به شما کمک کند تا زندگی زناشویی شاد و رضایت بخشی داشته باشید.

1. برای مسائل کم اهمیت انرژی خود را هدر ندهید :

وقتی عصبانی هستید تلاش برای برقراری ارتباط را متوقف کنید. هرچه می خواهید بگویید آنطور که دوست دارید شنیده نمی شود. ابتدا خشم خود را پردازش کنید:

پیش بینی موقعیت های دیگر را با افراد دیگر از گذشته خود بررسی کنید.

آیا می‌توانید به گفته‌ها یا نگفته‌های شریک زندگی‌تان معنی بدهید، انجام دادید یا نکردید که ممکن است باعث ناراحتی شما بیشتر از آن چیزی شود که شرایط اقتضا می‌کند؟

از خود بپرسید که آیا نیازی دارید که برآورده نشده است که به ناراحتی شما کمک می کند؟ چگونه می توانید آن نیاز را بدون اشتباه کردن شریک زندگی خود مطرح کنید؟

به یاد داشته باشید که این شخصی است که شما او را دوست دارید و شما را دوست دارد. شما دشمن یکدیگر نیستید.

2. بدانید چگونه گوش دهید و به طور کامل برای شریک زندگی خود حضور داشته باشید

مشاور سلامت روان :

در کار با زوج ها در تمرین من، یکی از بزرگترین منابع درد زمینه ای ناشی از عدم شنیدن یا درک نشدن است. اغلب این به این دلیل است که ما می دانیم چگونه صحبت کنیم، اما گوش نمی دهیم.

به طور کامل برای شریک زندگی خود حضور داشته باشید. تلفن را زمین بگذارید، وظایف را کنار بگذارید و به شریک زندگی خود نگاه کنید و به سادگی گوش دهید. اگر از شما خواسته شود حرف های همسرتان را تکرار کنید، آیا می توانید؟ اگر نتوانستید، ممکن است نیاز به تقویت مهارت های گوش دادن داشته باشید!

3. قطع ارتباط اجتناب ناپذیر است، و همچنین اتصال مجدد

مشاور :

قطع رابطه یک بخش طبیعی از روابط است، حتی آنهایی که دوام دارند! ما تمایل داریم که انتظار داشته باشیم روابط عشقی ما همیشه همان سطح صمیمیت را حفظ کند، و زمانی که احساس می کنیم خودمان یا شرکایمان در حال حرکت هستند، ممکن است احساس کنیم که پایان نزدیک است. وحشت نکنید! به خود یادآوری کنید که طبیعی است و سپس روی اتصال مجدد کار کنید.

4. همیشه آن را ایمن بازی نکنید

مشاور :

من توصیه می‌کنم که زوج‌ها هر روز چیزی آسیب‌پذیر را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، زیرا زوج‌هایی که آسیب‌پذیر نبودن را متوقف می‌کنند و «ایمن بازی می‌کنند» می‌توانند با گذشت زمان و رقابت مسئولیت‌های روزانه با نیازهای رابطه، احساس دوری بیشتر و بیشتری از یکدیگر پیدا کنند.

5. برای لذت بردن از یک ازدواج پر ثمر دست به کار شوید

کارگر اجتماعی :

ازدواج کار است. هیچ رابطه ای نمی تواند بدون تلاش هر دو طرف ادامه یابد. کار در یک ازدواج شاد و سالم به معنای کار در اصل یک کار سخت یا یک نوع کار نیست.

اما وقت گذاشتن برای گوش دادن، برنامه‌ریزی زمان با کیفیت، اولویت‌بندی یکدیگر و به اشتراک گذاشتن احساسات، همه کاری است که نتیجه می‌دهد. به آسیب پذیری های خود به یکدیگر اعتماد کنید و با اصالت (نه پرخاشگری منفعلانه) به یکدیگر احترام بگذارید. این نوع کار یک عمر پاداش به شما می دهد.

6. بیشتر با شریک زندگی خود صحبت کنید و یک رابطه قوی ایجاد کنید

مشاور :

هرچه بیشتر بگویید، بیشتر صحبت کنید، بیشتر احساسات خود را بیان کنید، هر چه بیشتر به شریک زندگی خود بگویید که چه احساسی دارید و به چه فکر می کنید، بیشتر با خود واقعی خود باز می شوید – احتمال اینکه شما پایه محکمی برای رابطه شما در حال حاضر و آینده خواهد ساخت.

پنهان کردن افکار و احساسات یک راه مطمئن برای باز کردن پایه صمیمیت شماست.

7. با احساسات یکدیگر همدلی داشته باشید و مسائل را با هم حل کنید

مشاور :

بهترین توصیه من به هر زوج متاهلی این است که برای یادگیری نحوه برقراری ارتباط موثر وقت بگذارند. اکثر زوج هایی که در نهایت به ازدواج درمانی می پردازند به شدت به این نیاز دارند! ارتباط موثر فرآیندی است که در آن هر فرد احساس می کند شنیده شده و درک می شود.

این شامل همدلی با احساسات دیگران و دستیابی به راه حل های مشترک است. من معتقدم زمانی که زوج ها سعی می کنند مشکلات را بدون هیچ ابزاری حل کنند، دردسرهای زیادی در ازدواج ایجاد می شود. به عنوان مثال، برخی از زوج ها برای “حفظ صلح” از اختلاف نظر اجتناب می کنند.

همه چیز از این طریق حل نمی شود و رنجش بیشتر می شود. یا، برخی از زوج ها با هم دعوا و دعوا می کنند، موضوع را عمیق تر می کنند و ارتباط اساسی آنها را از بین می برند. ارتباط خوب مهارتی است که ارزش یادگیری را دارد و به شما این امکان را می‌دهد که از طریق موضوعات دشوار و در عین حال عمیق‌تر کردن عشقتان بگذرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا