سلامتی

نکاتی برای داشتن یک بارداری سالم

در این راهنما حقایق و سوالات مهم مربوط به بارداری سالم را خواهید یافت. چکار کنیم فرزندمان پسر شود

چقدر باید وزن اضافه کنم؟

اینکه چقدر باید اضافه کنید به وزن قبل از بارداری بستگی دارد. توصیه های زیر بر اساس شاخص توده بدنی (BMI) شما قبل از بارداری است. BMI با مقایسه وزن شما با قد شما محاسبه می شود (BMI = وزن (kg) / قد (m)2).

چگونه می توانم آهن کافی دریافت کنم؟

آهن برای خون سالم مهم است. شما باید آهن کافی دریافت کنید تا کودکتان بتواند به درستی رشد کند و ذخیره خوبی از آهن برای بعد از زایمان ایجاد کند. برای افزایش دریافت آهن، از غذاهای غنی از آهن مانند لوبیا، نخود و عدس، توفو، غلات کامل، گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی و تخم مرغ استفاده کنید. مراقبت از ناف نوزاد بعد از افتادن

هنگامی که وعده غذایی شما شامل گوشت، مرغ یا ماهی نمی شود، منبع ویتامین C را برای کمک به جذب آهن از غذاها به بدن خود اضافه کنید. منابع ویتامین C عبارتند از کلم بروکلی، طالبی، مرکبات، کیوی، انبه، سیب زمینی، توت فرنگی، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی. مصرف مکمل های کلسیم یا آنتی اسیدهای حاوی کلسیم همراه با وعده های غذایی، یا نوشیدن قهوه یا چای در زمان غذا، می تواند میزان جذب آهن توسط بدن را کاهش دهد. اگر مکمل های کلسیم مصرف می کنید یا قهوه یا چای می نوشید، بهتر است این کار را یک تا دو ساعت بعد از غذا انجام دهید.

برای کمک به تامین نیاز آهن خود در دوران بارداری، روزانه یک مولتی ویتامین حاوی 16 تا 20 میلی گرم آهن مصرف کنید. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به شما کمک کند تا مولتی ویتامین مناسب خود را پیدا کنید.

آیا چیزی وجود دارد که خوردن آن در دوران بارداری بی خطر باشد؟

آره. با پرهیز از غذاهای زیر می توانید احتمال مسمومیت غذایی خود را کاهش دهید:

  • لبنیات خام یا غیر پاستوریزه
  • گوشت خام یا نیم پز، مرغ و غذاهای دریایی
  • ماهی خام، مانند سوشی، صدف خام، صدف و صدف
  • آب میوه های غیر پاستوریزه، مانند سیب سیب غیر پاستوریزه
  • جوانه های خام مانند یونجه، شبدر، تربچه و ماش
  • هات داگ مستقیماً از بسته بندی بدون حرارت دادن بیشتر
  • اغذیه فروشی های خشک نشده مانند بولونیا، رست بیف، ژامبون و سینه بوقلمون
  • پاته یخچالی، پخش گوشت در یخچال و غذاهای دریایی دودی یخچالی
  • تخم مرغ خام یا کم پخته یا محصولات تخم مرغ حاوی تخم مرغ خام (به عنوان مثال، وینگرت سزار خانگی، خمیر شیرینی، خمیر کیک، سس)
  • پنیرهای پاستوریزه و غیر پاستوریزه زیر: پنیرهای نرم (مانند بری و کاممبر)، پنیرهای نیمه نرم (مانند هاوارتی) و پنیرهای رگ آبی (مانند روکفور و استیلتون)

اسید فولیک

مغز، جمجمه و ستون فقرات کودک شما در چند هفته اول بارداری شکل می گیرد، حتی قبل از اینکه متوجه شوید باردار هستید. برای اینکه آنها به درستی تشکیل شوند، باید اسید فولیک کافی در بدن خود داشته باشید.

حقایق مهم

اگر می توانید باردار شوید، قصد بارداری دارید یا باردار هستید، باید هر روز یک مولتی ویتامین با 0.4 میلی گرم اسید فولیک مصرف کنید. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به شما کمک کند تا مولتی ویتامین مناسب خود را پیدا کنید.

شما در دوران شیردهی به فولات بیشتری نیاز دارید تا از رشد و تکامل سالم کودک خود حمایت کنید. هر روز یک مولتی ویتامین با 0.4 میلی گرم اسید فولیک مصرف کنید.

اسید فولیک یک ویتامین B برای رشد سالم ستون فقرات، مغز و جمجمه جنین به خصوص در چهار هفته اول بارداری است.

لوله عصبی بخشی از کودک در حال رشد است که به مغز و نخاع تبدیل می شود. نقص لوله عصبی (NTDs) زمانی رخ می دهد که لوله عصبی به طور کامل بسته نشود. این منجر به نقص ستون فقرات، مغز و جمجمه می شود که می تواند منجر به مرده زایی یا ناتوانی مادام العمر شود.

اسید فولیک به کاهش خطر تولد نوزاد با NTD کمک می کند.

مصرف مولتی ویتامین نیاز به یک رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل اسید فولیک است (که به طور طبیعی در غذا وجود دارد فولات نامیده می شود) را کاهش نمی دهد یا جایگزین نمی کند. منابع غذایی به تنهایی برای رسیدن به سطح اسید فولیک مورد نیاز برای محافظت در برابر NTD ها کافی نیستند. شما همچنان نیاز به مصرف مولتی ویتامین با اسید فولیک دارید.

پرسش های رایج

آیا اسید فولیک بیشتر خطر NTD من را کاهش می دهد؟

نه. شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد 0.4 میلی گرم اسید فولیک در روز برای کاهش خطر NTDs کافی است. قبل از افزایش دوز به بیش از 1 میلی گرم در روز، که دوز معمول ویتامین های دوران بارداری است، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. همانطور که در برچسب محصول توضیح داده شده است، بیش از یک دوز روزانه از مکمل خود را مصرف نکنید.

آیا باید “فولات طبیعی” مصرف کنم؟

رسانه های رایج و برخی از ادبیات علمی در مورد مصرف “فولات طبیعی” (5-متیل تتراهیدروفولات) با شرایط پزشکی خاص صحبت می کنند. این توصیه‌ها باید با احتیاط انجام شوند، زیرا در آزمایش‌های بالینی ثابت شده است که فقط اسید فولیک خطر ابتلا به NTDs را کاهش می‌دهد. همچنین، زنانی که کمبود ویتامین B12 دارند ممکن است کمتر به 5-متیل تتراهیدروفولات پاسخ دهند، اما به اسید فولیک پاسخ می دهند.

آیا برخی از زنان به اسید فولیک بیشتری نیاز دارند؟

بله، برخی از زنان ممکن است به دوز بالاتر اسید فولیک نیاز داشته باشند. این می تواند شامل زنان با موارد زیر باشد:

  • بارداری قبلی با NTD
  • سابقه خانوادگی سایر نقایص مادرزادی مرتبط با اسید فولیک
  • سابقه خانوادگی NTD یا شریک مرد با سابقه خانوادگی NTD

زنانی که شرایط پزشکی خاصی دارند یا از داروهای خاصی استفاده می کنند نیز ممکن است به دوز بالاتر اسید فولیک نیاز داشته باشند. اگر فکر می کنید که این موضوع در مورد شما صدق می کند، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا