توسعه فردی

چگونه با برنامه ریزی مناسب در خانه کارآمد باشیم

1. روزهای خود را برنامه ریزی کنید

سعی کنید یک برنامه روزانه ایجاد کنید. با اختصاص فعالیت های تعیین شده به زمان های مختلف، در رأس وظایف خود خواهید بود. اگر دوست دارید کارهایتان را روی کاغذ نوشته شده ببینید، می‌توانید از یک برنامه‌ریز روزانه قابل چاپ برای این کار استفاده کنید یا به مسیر دیجیتال بروید و یک برنامه برنامه‌ریزی را روی گوشی خود نصب کنید.

2. همچنین می توانید موقعیت های اجتماعی را برنامه ریزی کنید

حتی اگر در خانه می مانید اجتماعی باشید.روابط خود را با دوستانان حفظ کنید و زمان هایی را برای گذراندن اجتماع و بین مردم صرف کنید. ارتباط با دوستان یکی از بهترین راه های از بین برنده استرس است.

3. اولویت های خود را تعیین کنید

مولد بودن در خانه سخت است و گاهی اوقات تنبل ماندن آسان تر است زیرا نمی دانیم از کجا شروع کنیم. برای ادامه یک روز پربار، بهترین راه حل این است که اولویت های خود را تعیین کنید. اگر چند کار دارید که باید انجام دهید، آنها را بر اساس فوریت اولویت بندی کنید. وقتی بدانید چه کاری باید انجام دهید (گام به گام!)، سطح استرس شما در کنترل باقی می ماند.

4. برنامه ریزی قبل از زمان

برای اینکه مطمئن شوید هیچ چیز از بین نمی رود، در خانه با انجام همه کارها بر اساس یک برنامه زمانی سازنده باشید، یا وظایف خود را زودتر از موعد انجام دهید. برنامه ریزی کارهایتان از قبل، بهره وری و موفقیت را تضمین می کند، زیرا دقیقاً می دانید در هر ساعت از روز چه کاری باید انجام دهید.

5. ساعت های پربار خود را دنبال کنید

چگونه در خانه بدون خستگی مثمر ثمر باشیم؟ زمانی را مشخص کنید که بیشترین بازدهی را دارید و در این بازه زمانی بمانید. برای استراحت هم کمی وقت بگذارید.

آیا شما آدم صبح هستید یا جغد شب؟ داده‌ها می‌گویند که اکثر مردم کارشان را قبل از ظهر انجام می‌دهند. انرژی آنها در آن ساعات بالاست. اگر بتوانید کارهای مهم خود را در پربارترین ساعات خود به پایان برسانید، زمان بیشتری برای انجام کارهای دیگر یا استراحت ساده خواهید داشت.

امیدوارم در این مقاله الهام زیادی برای کارآمد بودن در خانه پیدا کرده باشید! اگر بیشتر می‌خواهید، فهرست 99 راه برای بهره‌وری زمانی که حوصله‌تان سر می‌رود و 25 راه مثبت برای چاشنی بخشیدن به یک زندگی خسته‌کننده را بررسی کنید. به هر حال، برخی از بزرگترین دشمنان بهره وری، کسالت و بی علاقگی هستند و هر دوی اینها قابل حل هستند. ادامه دهید، از زمان خود نهایت استفاده را ببرید! شما قبلاً این لیست عظیم را خوانده اید، بنابراین تا به حال، می توانم بگویم که شما قادر به انجام هر کاری هستید.

تمیز کردن رایانه یکی از آن کارهای سازنده است که بعداً بارها از انجام آن تشکر خواهید کرد. یک فنجان قهوه درست کنید و به هم ریختگی رایانه شخصی خود را تمیز کنید و پیدا کردن آنچه را که نیاز دارید آسان کنید. شما همچنین می توانید کامپیوتر خود را سازماندهی کنید و از شر تمام فایل های اضافی که روی آن نگه داشته اید خلاص شوید (این کار باعث می شود کامپیوتر شما عقب بماند). پوشه های بزرگتر را در پوشه های کوچکتر سازماندهی کنید. تصویر زمینه خود را تغییر دهید شما مته را می دانید.

6. به عوامل حواس پرتی نه بگویید

حواس پرتی همه اطراف شماست. آنها به معنای واقعی کلمه بدترین دشمن بهره وری هستند. سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام می‌توانند تمرکز شما را از دست بدهند، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی غیرضروری مغز شما را خسته می‌کنند. اگر می خواهید در خانه سازنده باشید، آنچه را که حواس تان را پرت می کند شناسایی کنید و در صورت نیاز حذف کنید. انبوهی از حواس پرتی های غیر ضروری ما را مشغول می کند. می توان ساعت های زیادی را صرف کارهای سازنده دیگر کرد. به آن پایان دهید و تمام انرژی خود را صرف چیزهایی کنید که واقعاً مهم هستند!

7. فهرست مواد غذایی را از قبل تهیه کنید

خواربار؟ واقعا؟ آره! این یک راه عالی برای بهره وری در خانه و صرف 30 دقیقه خوب برای انجام کاری مفید است.

تقسیم کردن نیازهای مواد غذایی خود به یک لیست روزانه، هفتگی یا ماهانه به شما دید خوبی از آنچه در آن خرج می کنید به شما می دهد و شما را از ناامیدی فراموش کردن یک چیز مهم نجات می دهد. برای کسانی که دوست دارند سبک زندگی سالمی داشته باشند، فهرست مواد غذایی به شما کمک می کند تا اهداف خود را پیگیری کنید. در اینجا یک لیست خرید قابل چاپ رایگان در صورت نیاز وجود دارد.

8. فرصت هایی برای کار از خانه پیدا کنید

یکی از روش هایی که می توانید در خانه پول دربیاورید فریلنسری است. درخانه بمانید و پول در آورید. می توانید به وب های فیلنسری سر بزنید و سعی کنید پروژه هایی دریافت کنید در ابتدا ممکن است سخت باشد اما بعدا اسان تر می شود.

بهترین نکته آن است که لازم نیست به مصاحبه شغلی بروید.

9. عادت های بهتر بسازید.

یکی دیگر از راه های زیبا برای بهره وری در خانه این است که به معنای واقعی کلمه شروع به کار روی عادت هایی کنید که بهتر، سالم تر، با ارزش تر و باعث افزایش زندگی می شوند. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، من یک لیست زیبا از 99 عادت برای زندگی بهتر دارم – هنوز هم پس از سال ها لیست مورد علاقه من است! چند عادت را از این لیست انتخاب کنید و شروع به کار روی آنها کنید (باز هم، یک لیست یا برنامه ساده راهی عالی برای شروع است).

پیشنهاد چند شغل برای کار در خانه

1- می توانید تولید محتوا کنید: بسیاری از وب سایت ها و پیج های کاری برای دیده شدن نیاز به محتوای قوی دارند می توانید برای آن ها محتوای قوی تولید کنید و هزنیه آن را دریافت کنید.

2- ادمین پیج های ایسنتاگرامی: می توانید با گردانند پیج ها کسب درآمد کنید.

3- ادیت و تدوین ویدیو: می توانید در خانه ویدیو ها وعکس ها را ادیت کنید و کسب درآمدکنید.

4- اگر در زمینه خاصی مهارت دارید مشاوره آنلاین دهید.

5-  می توانید تدریس کنید. مخصوصا اگر در زبان انگلیسی قوی باشید می توانید با گرفتن شاگرد خصوصی در خانه تدریس کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا