سلامتی

رژیم غذایی جنی کریگ: راهنمایی برای مدیریت وزن و تغذیه سالم

رژیم غذایی جنی کریگ چیست؟

جنی کریگ یک برنامه رژیم غذایی ساختاریافته است که بر اساس غذاهای از پیش بسته بندی شده برای مدیریت کالری، چربی و اندازه وعده های غذایی است. غذاها و دستور العمل های از پیش بسته بندی شده جنی همچنین بر تغذیه سالم، سبک زندگی فعال و اصلاح رفتار تأکید دارند.

پشتیبانن شخصی هر فرد از اولین روز شروع آن را راهنمایی و کمک می کنند.این شرکت گفته است که :شما مورد حمایت قرار میگیرید و انگیزه لازم را کسب خواهید کرد و همچنین یاد میگیرید که چه میزان غذا مصرف کنید، یک وعده غذایی کامل و متعادل چگونه بوده و برای حفظ وزن چگونه میتوانید از این دانش استفاده کنید. اگر بتوانید از این رژیم غذایی پیروی کنید با گذشت دو هفته 2 پوند وزن کم میکنید.

کم چرب. این رژیم مصرف متعادل چربی‌های سالم مانند روغن زیتون را تشویق می‌کند و از مصرف چربی‌های ناسالم مانند چربی‌های اشباع شده جلوگیری می‌کند – که کمتر از 30 درصد کل کالری از چربی حاصل می‌شود.

چگونه کار می کند؟

چندین برنامه جنی کریگ برای انتخاب وجود دارد که همگی شامل صبحانه و ناهار می شود.

رژیم غذایی شما بین 1200 تا 2300 کالری در روز است و بر اساس وزن فعلی، سن، جنسیت، قد، وزن هدف و عادات تناسب اندام شما طراحی شده است.

این چهار طرح شامل:

Max Up جامع ترین برنامه مبتنی بر روزه متناوب است.

برنامه غذایی ساده شامل صبحانه و ناهار است.

برنامه غذایی ضروری شامل سه وعده غذایی در روز است که برای افراد پرمشغله ای که خواهان وعده های غذایی سریع و سالم هستند عالی است.

جنی کریگ برای نوع 2، که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با گنجاندن منوی کم کربوهیدرات، تقویت نظارت بر سطح قند خون، وعده های غذایی و میان وعده های ثابت و سایر استراتژی های خود مدیریتی طراحی شده است.

حداکثر طرح

Max Up Plan که در سال 2022 راه اندازی شد، علم روزه داری متناوب را در بر می گیرد. شما در طول یک دوره تغذیه 10 ساعته غذا می خورید، سپس برای یک دوره 14 ساعته جوانسازی (که شامل خواب می شود) استراحت کنید.

به گفته مونیکا رینگل، “بسیاری از پروتکل‌های تحقیقاتی در مورد غذا خوردن با محدودیت زمانی شامل پنجره‌های کوتاه‌تر غذا خوردن و روزه‌های طولانی‌تر است – بنابراین این یک شکل نسبتاً خفیف از این رویکرد است. و به نظر می‌رسد مزایای این بیشتر رفتاری باشد تا متابولیک.” یک متخصص تغذیه دارای مجوز، مجری پادکست Nutrition Diva و یکی از بنیانگذاران برنامه Weighless، برنامه ای که برای کمک به کاهش وزن افراد بدون رژیم طراحی شده است.

به عبارت دیگر، رعایت یک پنجره غذایی محدود می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اما بیشتر به کاهش مصرف غذا مربوط می‌شود تا افزایش متابولیسم.

برای کمک به سهولت روزه داری متناوب، اعضا می توانند در پایان روزه 14 ساعته خود، بار شارژ جنی را بخورند. این نوار به گونه ای طراحی شده است که به شما کمک می کند در حالت چربی سوزی بدون شکستن سریع متابولیک خود بمانید. با این حال، اکثر متخصصان تغذیه معتقدند که این میله‌ها غذای سریع‌شکن هستند. اگرچه در یک مطالعه کوچک، شرکت‌کنندگان وزن بیشتری را با میله از دست دادند تا بدون آن، اما هیچ دلیل بالینی وجود ندارد که آن‌ها “چربی سوزی یا تسریع کاهش چربی” را، همانطور که شرکت ادعا می‌کند، وجود ندارد.

در برنامه Max Up، شما سه وعده غذایی بسته بندی شده جنی کریگ، یک بار شارژ جنی کریگ، یک میان وعده/دسر با مارک جنی کریگ، یک میان وعده دلخواه، پنج وعده میوه و سبزیجات و حداقل یک وعده بدون چربی می خورید. پروتئین یا معادل لبنیات کم چرب. هنگامی که نیمی از وزن خود را از دست دادید، شروع به پختن وعده های غذایی خود چند بار در هفته خواهید کرد.

برای کسانی که در برنامه کاهش وزن حداکثر بالا هستند، مربیگری هفتگی به صورت حضوری، تلفنی یا آنلاین در دسترس است. مربی اهداف، ترجیحات غذایی و سطح فعالیت شما را مورد بحث قرار می دهد تا یک برنامه کاهش وزن فردی برای شما ایجاد کند. توجه داشته باشید که مربیان متخصص تغذیه آموزش دیده نیستند – هر کسی که “سلامت محور و مشتری مدار” باشد می تواند در یک دوره آموزشی شرکت کند و گواهینامه دریافت کند – اما آنها اصول اولیه تغذیه، ورزش و اصلاح رفتار را از طریق برنامه درسی توسعه یافته آموزش دیده اند. توسط متخصصین تغذیه ثبت شده با مشاوره با هیئت مشاوره علمی. بسیاری از مربیان اعضای سابق جنی کریگ هستند.

نگهداری و مدیریت وزن

در طول برنامه تعمیر و نگهداری جنی کریگ، اعضا به ارتباط با مربی خود ادامه می دهند و همچنان برخی از غذاهای جنی کریگ را می خورند. برای اولین ماه تعمیر و نگهداری هر هفته با مربی خود ملاقات خواهید کرد و احتمالاً پس از آن به جلسات مربیگری ماهانه منتقل خواهید شد.

طی گذشت این دوره افرادی که این رژیم را انتخاب کرده اند اطلاعاتی مهم در خصوص چگونگی کاهش وزن خود دریافت می کنند از جمله معرفی وعده های غذایی، میزان مناسب وعده های مصرفی، خوردن غذا در رستوران، اهمیت ویزه فعالیت های بدنی و راهکارهایی برای مراقبت از خود.

با گذشت زمان به مصرف غذاهای خودتان روی می آورید.برای حفظ کاهش وزن باید روزانه بین 45 تا 60 دقیقه ورزش و فعالیت بدنی داشته باشید.

در مطالعه ای که در سال 2013 در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، در بین 417 زن چاق یا دارای اضافه وزن با میانگین سنی 44 سال، محققان لیپیدهای خون، گلوکز، انسولین، پروتئین واکنشی C (نشانگر التهاب) و آمادگی قلبی ریوی را اندازه گیری کردند. در ابتدا و هر دو 12 ماه و 24 ماه. وزن بدن، دور کمر، پروتئین C-reactive، کلسترول تام، کلسترول HDL و سطح کلسترول غیر HDL پس از 24 ماه به طور قابل توجهی کاهش یافت. کلسترول تام و کلسترول غیر HDL پس از 24 ماه بدون توجه به میزان کاهش وزن کاهش یافت. سایر عوامل تنها در میان افرادی که حداقل 10 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند، کاهش یافت. نویسندگان نتیجه گرفتند: «داده‌های ما نتایج آزمایش‌های کوتاه‌مدت کاهش وزن را گسترش می‌دهد و نشان می‌دهد که میزان کاهش وزن و مقادیر پایه برای عوامل خطر با بهبود عوامل خطر قلبی متابولیک حتی پس از 24 ماه مرتبط است.»

یک مرور سیستماتیک که در آوریل 2020 در BMJ منتشر شد، شامل بیش از 120 مطالعه، 14 رژیم نامگذاری شده و سه رژیم غذایی کنترل شده را مقایسه کرد. در شش ماهگی، محققان به این نتیجه رسیدند: «در میان رژیم‌های غذایی معروف، رژیم‌هایی که بیشترین تأثیر را بر کاهش وزن و فشار خون در مقایسه با رژیم معمول داشتند، اتکینز، زون و DASH بودند». جنی کریگ تنها از نظر کاهش وزن شش ماهه در میان “موثرترین” ها امتیاز کسب کرد و به حدود 17 پوند رسید. با این حال، در یک سال، کاهش وزن کلی برای همه رژیم‌ها کاهش یافت.

معایب رژیم غذایی جنی کریگ:

  1. پرهزینه بودن این رژیم غذایی
  2. استفاده از غذاهایی که فرآوری شده اند.
  3. حاوی گلوتن
  4. دارا بودن مواد حساسیت زا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا