متفرقه

8 ترفند روانشناختی برای داشتن زندگی آسان

1. فرد را به نام خودش صدا کنید

این یک هک روانی بزرگ برای بهتر کردن یک مکالمه است. در اغلب مکالمات، ما اغلب می خواهیم احساس مهم بودن کنیم و کاری کنیم که طرف مقابل احساس مهم بودن کند.

این امر نشان می دهد که چگونه یک مکالمه معنادار ایجاد می شود. یک فرد را به نام خود صدا کنید. این کار باعث می شود که آن فرد احساس مهمی داشته باشد.

اما شما هر بار که افراد را ملاقات می کنید به نامشان صدا نمی کنید. در عوض، نام آنها را در وسط مکالمه می گویید.

به عنوان مثال، اگر در حال گفتگو با جان هستید و می‌خواهید به جای گفتن «این خوب است، شما کار بزرگی انجام می‌دهید»، به مبارزه آن‌ها اعتبار بدهید، بگویید «این خوب است جان، تو کار بزرگی انجام می‌دهی». آن را با همسر، فرزند یا دوست خود امتحان کنید.

2. با یک فرد مشکل دار وارد بحث شوید

ما به فردی که نمی تواند نظر ما را به دست آورد یا نمی خواهد آن را به دست آورد، به عنوان فردی دشوار اشاره می کنیم.

یک هک روانی برای برنده شدن در بحث با چنین افرادی، پرسیدن سوالات منطقی با لبخند روی صورت در مورد چیزی است که آن ها گفته اند.

این کار اشتباه ات را در اظهارات آن ها آشکار می کند و باعث می شود آن ها احمق به نظر برسند و احساس کنند با شما موافق هستند یا با شما موافق هستند.

3. هک روانی برای تکمیل چیزی

همه ما در تلاش برای تکمیل یا حتی شروع یک کار خاص، با لحظات سختی روبرو می شویم.

گاهی اوقات ما شروع می کنیم، سپس در وسط خسته می شویم، بعد از آن استراحت می کنیم، به تعویق می اندازیم و در نهایت هیچ کاری را کامل نمی کنیم.

از آنجایی که مشکل را می توان به صورت ذهنی حل کرد، در اینجا یک هک برای آن وجود دارد: فقط باید ابتدا ذهن خود را متقاعد کنید که کار را انجام دهد.

این را می توان با شلیک افکار خود در مورد کار انجام داد. بعد از اینکه ذهن خود را متقاعد کردید و شروع به کار کردید، انجام کار برای ذهن شما جالب خواهد بود.

به عنوان مثال، قبل از خواندن، پیدا کردن انگیزه برای شروع خواندن سخت است. به جای جستجوی ویدیوهای انگیزشی برای به دست آوردن انگیزه، ذهن خود را متقاعد کنید که خواندن آن قدرها هم بد نیست.

هنگامی که شروع به کار می کنید، می توانید ببینید که ذهن شما چگونه آن را دوست خواهد داشت زیرا اطلاعات جدیدی پیدا خواهد کرد.

4. بدانید که آیا فردی به گفتگو علاقه مند است یا خیر

وقتی در حال مکالمه با کسی هستید، می‌خواهید صحبتش را متوقف کند تا بتوانید آن را ترک کنید.

شما سعی می‌کنید به آنها نشانه‌هایی بدهید تا بدانند علاقه‌ای به گفتگو ندارید، اما به سختی متوجه شما می‌شوند. اما وقتی همان اتفاق برای شما می افتد، از کجا می دانید؟

در اینجا یک هک روانشناختی برای تشخیص دقیق آن وجود دارد. به جایی نگاه کنید که پای یک نفر به آن اشاره می کند:

اگر به سمت شما اشاره می کند، به این معنی است که آن ها به مکالمه علاقه مند هستند.

اگر به شما اشاره می کند، به این معنی است که مکالمه اصلا برای آن ها جالب نیست.

اگر به در اشاره کنید، می توانید بدانید که فرد می خواهد آنجا را ترک کند.

این یک هک روانی بزرگ برای درک دیگران و دانستن اینکه به چه نوع مکالمه ای علاقه دارند، است.

5. به مردم حق انتخاب بدهید

این هک روانی مشکل است، اما باعث می شود کارها به راحتی پیش برود.

به جای تصمیم گرفتن برای کسی که ممکن است او را عصبانی کند و آنچه را که برای او تصمیم گرفته اید رد کند. در محدوده تصمیمات خود به آنها حق انتخاب بدهید.

به عنوان مثال، به جای اینکه تصمیم بگیرید کدام رنگ اسباب بازی برای کودک شما بهترین است. بگذارید بین قرمز و آبی یکی را انتخاب کنند. این باعث می شود آنها احساس کنند که قدرت و کنترل بر انتخاب خود دارند، اما شما قبلاً تصمیم گرفته اید که کدام رنگ بهترین است.

این ترفند هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مفید است. شخصی که از این ترفند استفاده می کند گارسون شماست.

6. به دیگران اعتبار بدهید

مردم اغلب کارهایی را انجام می دهند و انتظار اعتبار برای کاری را دارند که انجام داده اند. این چیزی است که در درون هر انسانی ریشه دارد. وقتی کسی چیز خوبی به شما می گوید، آن ها را تایید کنید. این کار باعث می شود فکر کنند که شما شنونده خوبی هستید و احساس مهمی دارید. از این ترفند با برادر یا خواهر کوچک خود استفاده کنید، این کار پیوند بین شما را تقویت خواهد کرد.

7. ذهن خود را پس از ساعت های کمی خوابیدن تازه کنید

بیایید فرض کنیم شب گذشته مهمانی داشتید و ساعت 3 صبح به خانه رسیدید. برای رفتن به محل کار باید ساعت 6 صبح زود از خواب بیدار شوید. خوابیدن در این مدت کوتاه شما را در تمام طول روز خسته می کند و همین امر باعث می شود در محل کار کمتر بازدهی داشته باشید. برای اینکه بعد از این چند ساعت خواب ذهن تازه ای داشته باشید: به خودتان بگویید که خوب خوابیده اید. این کار ذهن شما را متقاعد می کند که خوب خوابیده اید، که باعث می شود خوب کار کند.

نکات تکمیلی برای داشتن زندگی شادتر و بهتر اینجا توضیح داده شده است.

8. روتنشناسی نوجوانان

روانشناسی نوجوانان یک علم پویا و پیچیده است که درک آن می‌تواند به زندگی آرام‌تر و موفق‌تر باشد. نوجوانان در دوره‌ای از تغییرات فیزیکی، عاطفی و اجتماعی قرار دارند که ممکن است باعث ایجاد استرس و نگرانی شود. برای داشتن روابط سالم با نوجوانان، باید به نیازها و مشکلات آنان توجه کرده و به آنها احترام گذاشته شود. فهم اینکه نوجوانان در حال جستجوی هویت و استقلال هستند و نیازمند حمایت و راهنمایی مناسب در این مسیر هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین، داشتن توانایی برقراری ارتباط با نوجوانان به صورت باز و بدون انتظار برای فهم عمیق‌تر احساسات و نیازهایشان نیز از مهارت‌های کلیدی در مدیریت روابط با آنان است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا