بیماری ها

قارچ ها تبخال و سایر ویروس ها را فلج می کنند

جنگل های بارانی و سایر نقاط دورافتاده و توسعه نیافته روی کره زمین تنها منبع گیاهان مفید پزشکی نیستند. محققان دانشکده پزشکی کشف کرده‌اند که قارچی که در «حیاط خلوت» خودشان رشد می‌کند، می‌تواند برخی از ویروس‌ها را فلج کند.

استخراج قارچ از رشد ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ و ۲ در لوله های آزمایش جلوگیری کرد و شدت بیماری چشمی مرتبط با هرپس را در موش ها کاهش داد. این قارچ مانع از رشد ویروس آنفلوانزای A، آبله مرغان و یک ویروس تنفسی شد. علاوه بر این، قارچ ویژگی های منحصر به فردی دارد که ممکن است به دانشمندان در کشف اسراری در مورد نحوه تکثیر بسیاری از ویروس ها کمک کند.

محققان یافته های خود را در شماره آگوست مجله تحقیقات ضد ویروسی گزارش کردند. بخش فعال قارچ، ترکیبی که آنها RC-183 می نامند، به ثبت رسیده است.

کورتیس برندت، متخصص هرپس، استاد دانشکده پزشکی چشم پزشکی و علوم بینایی می گوید: این ترکیب جدید، با ساختاری متفاوت از هر چیزی است که تاکنون توصیف شده است. ما امیدواریم که مطالعات ما در مورد نحوه کار آن اطلاعات جدیدی را در مورد نحوه تکثیر کلی ویروس ها آشکار کند.

Rozites caperata ترجیح می دهد در میان سیستم های ریشه درختان کاج جک که در مکان هایی مانند شمال ویسکانسین رشد می کنند رشد کند. از نظر اندازه و شکل شبیه کلاهک باغی روی ساقه است و مانند بسیاری از خویشاوندانش، آشپزها آن را به خاطر طعم و مزه اش ارزشمند می دانند. اما برخلاف همه قارچ های دیگر، یک ماده ضد ویروسی قوی است.

برندت می گوید خود RC-۱۸۳ ممکن است از نظر بالینی به عنوان یک کاربرد موضعی در درمان برخی از انواع عفونت های تب خال در انسان موثر باشد. اما به احتمال زیاد، این دارو توسط یک شرکت داروسازی به عنوان یک ترکیب اصلی توسعه خواهد یافت که نقطه شروعی برای ساخت موثرترین و کم سمی ترین داروی تب خال است.

فرانک پیرینو، دانشمند همکار در بخش چشم‌پزشکی و علوم بصری، یکی از نویسندگان مقاله می‌گوید: «همچنین ممکن است RC-183 به یک ترکیب سرب برای دارویی برای درمان آنفولانزای A تبدیل شود.

قارچ ها و درمان روماتیسم

قارچ‌ها، به‌طور معمول، منابعی غنی از ترکیباتی هستند که می‌توانند در درمان برخی از بیماری‌های التهابی مؤثر باشند، از جمله رماتیسم. برخی از قارچ‌ها، مانند قارچ‌های ریشه‌ای چینی ماندراکس، حاوی ترکیباتی مانند بتا-گلوکان‌ها هستند که خواص ضد التهابی دارند و می‌توانند به تسکین درد و تخفیف علائم رماتیسم کمک کنند. همچنین، برخی از مطالعات نشان داده است که مصرف منظم قارچ‌هایی مانند قارچ رویشی شیتا می‌تواند به بهبود علائم رماتیسم کمک کرده و به تسریع فرآیند بهبودی بیماران کمک نماید. با این حال، قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی یا مصرف بهترین داروهای گیاهی درمان روماتیسم، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا از اثرات جانبی ممکن و تعاملات دارویی محتمل آگاه شوید.

پرینو که اکنون به عنوان یک ویروس شناس بالینی بازنشسته شده است، برای اولین بار شروع به خرد کردن انواع مختلف قارچ هایی کرد که ۳۳ سال پیش در پارک های اطراف میلواکی جمع آوری کرده بود. او از دیدن اینکه روژیت کاپرتا تنها یکی از ۲۶ ویروسی بود که برای متوقف کردن ویروسی که باعث تومورهای مرغ می شود، مورد آزمایش قرار داد، شگفت زده شد. او دریافت که همین کار را برای ویروس آنفلوانزای A و ویروس هرپس انجام می دهد.

پیرینو دستانش را پر کرده بود و آزمایشگاه بزرگی را که به چندین بیمارستان شهری خدمت می کرد هدایت می کرد، بنابراین پروژه قارچ خود را کنار گذاشت. اما او اخیراً زمانی که بازنشستگی آزادی بیشتری را به همراه داشت، آن را احیا کرد. او به UW-Madison آمد و یافته‌های اولیه‌اش را به برانت که شیفته‌اش بود نشان داد. آن‌ها از آن زمان برای تجزیه و تحلیل تمام جنبه‌های قارچ با پیچیده‌ترین ابزارهای زیست‌شناسی مولکولی با هم کار کرده‌اند.

دانشمندان ویسکانسین ممکن است در مورد درس هایی که امیدوارند روزیتس بتواند به آن ها در مورد عملکرد داخلی ویروس ها آموزش دهد، بسیار هیجان زده باشند. آن ها تاکنون می دانند که RC-۱۸۳ حاوی ماده ای است که به نظر می رسد نقش اصلی را در حداقل دو فرآیند سلولی ایفا می کند. این ماده مانند یک کامیون بازیافت زباله، پروتئین هایی را که کار خود را در سلول ها تمام کرده اند، حذف می کند و همچنین به سیستم ایمنی کمک می کند تا آنتی ژن خارجی را تشخیص دهد.

برانت، همچنین از دپارتمان میکروبیولوژی پزشکی و ایمونولوژی می‌گوید: «چالش ما این است که دقیقاً یاد بگیریم چگونه RC-183 می‌تواند یک مرحله وابسته به یوبیکوئیتین را در تکثیر ویروس مسدود کند. “برای شروع، این پروژه به وضوح به ما نشان داد که نگرانی در مورد ناپدید شدن زیستگاه های طبیعی به عنوان منبع داروهای جدید به طور جهانی اعمال می شود، از جمله در ایالات متحده، تا اینجا در ویسکانسین.”

خواص دارویی قارچ ها

  • دارای منابع ویتامین B
  • بهبود متابولیسم
  • تقویت سیستم ایمنی
  • پیشگیری از سرطان
  • کنترل دیابت
  • دارای خواص ضد التهابی و ضد پیری
  • خواص ضد هپاتیت
  • جز بهترین داروهای گیاهی درمان روماتیسم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا